50 تا 70 هزار نظامی اوکراینی کشته شدند

گروه هکری «RaHDlt» روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفته است که وزارت اطلاعات اوکراین با همکاری مجرمین و قاچچیان تسلیحات ، سلاح‌های غرب را در «بازار سیاه» مجدداً به فروش می‌رسانند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیش از این ارتش بلغارستان گزارش کرده بود که ارتش اوکراین دو سلاح فرانسوی سزار را هرکدام به قیمت 120 هزار دلار در به ارتش روسیه عرضه کرده است و این در حالی است که قیمت یکی از «هوویتزرها» هفت میلیون است. در مجموع، فرانسه 18 سلاح سزار با کالیبر 155 میلی‌متری به اوکراین عرضه کرده است.

یکی از هکرهای روس که خواست نامش فاش نشود گفت: «ما به طور قطع می‌دانیم که واحد اطلاعات اوکراین با گروههای مجرم و با قاچاقچیان همکاری می‌کند. نمی‌توانیم بگوییم که پولی که از فروش سلاح‌های اروپا به اوکراین در بازار سیاه به دست می آید، کجا می‌رود و شاید آن‌ها به نوعی بودجه اضافی برای خود کسب می‌کنند اما بیشتر گمان ما بر این است که که این پول برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌شود».

وی ادامه داد که از فروش سلاح‌های سبک حرف نمی‌زنند بلکه از عرضه سامانه‌های ضدتانک حرف می‌زنند و در این خصوص گفت: «اطلاعاتی در اختیار داریم مبنی بر آن که نارنجک‌اندازها، سامانه‌های ضدتانک به غرب فروخته شده است و تقاضا برای آن وجود دارد».

این گروه هکری همچنین گفته است که ایالات متحده تصاویر ماهواره‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا بتواند به روسیه حمله کند.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای گروه هکری روسی RaHDIt که خواست نامش فاش نشود به ریانووستی گفت: «واحد اطلاعات آمریکا به همکاران اوکراینی خود داده‌های راداری و همچنین تصاویر ماهواره‌ای از جمله مربوط به خاک روسیه را می‌دهد که سپس مواضع روسیه در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه غیرنظامیان قرار می‌گیرد».

در شب سوم ژوئیه، ارتش اوکراین با سه موشک توچکا-یو با کلاهک‌های خوشه‌ای، به بلگرود روسیه حمله کردو سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هر سه موشک‌  را در هوا منهدم کردند اما در نتیجه سقوط موشک‌های اوکراین بر روی یک ساختمان مسکونی، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند.

این هکر روس در این خصوص گفت: «به قطع به یقین می‌دانیم که واحد اطلاعات آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های راداری از جمله تصاویر ماهواره‌ای از قلمرو روسیه را در اختیار واحد اطلاعات اوکراین قرار می‌دهد و سپس موشک‌ها و خمپاره‌های اوکراین به سمت این مواضع حرکت می‌کنند».

گروه هکری RaHDIt همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، ارتش اوکراین بین 50 تا 70 هزار نظامی خود را از دست داده است.

50 تا 70 هزار نظامی اوکراینی کشته شدند

یکی از هکرهای گروه فوق به ریانووستی گفت: «تلفات ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی بین 50 تا 70 هزار نفر می‌باشد». اوایل ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی)، «الکسی آرستوویچ» مشاور دفتر «ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از 10 هزار نظامی اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: «تلفات ارتش اوکراین واقعاً بسیار زیاد است و بسیار بالاتر از آن چیزی است که دفتر رئیس‌جمهور اوکراین رسماً‌اعلام کرده است. سیاستمداران اوکراینی آمار رسمی داده‌اند...این آمار بسیار کمتر از تعداد واقعی است و 10 هزار نفر نیست بلکه دست‌کم 50 تا 70 هزار تلفات غیرقابل جبران است».

در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستو آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از آن زمان، کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای آرام کردن تنش‌ها در اوکراین انجام نداده‌اند بلکه با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به تنش‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.