تحصن کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بایدن

  کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از سفر بایدن به تل آویو، اعتراضات خود علیه کابینه یائیر لاپید را به دلیل شرایط بد کاری خود شدت بخشیدند.

بایدن قرار است بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته روز چهارشنبه به سرزمین‌ اشغالی فلسطین سفر کند.

بحران در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بویژه از سال ۲۰۱۹ میلادی شروع شد چرا که اتحادیه کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از این سال تاکنون به طور پیوسته خواهان تامین مزایای بهتر برای کارمندان وزارت خارجه این رژیم اعم از افزایش حقوق و ارتقای سطح شغلی در بخش‌های مختلف است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم»، کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با بهره برداری از سفر رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی و برای جلب توجه بایدن، صبح دوشنبه بنرهای سیاه رنگ بزرگی را روی مقر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس نصب کردند.

کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با نصب این بنرها با مضمون «وزارت خارجه آینده‌ای ندارد»، در مقابل این ساختمان تحصن کردند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم»، کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه درباره تداوم تشدید اعتراض‌ها و اقداماتی که باعث ایجاد اختلال در سفر بایدن شود یا خیر تصمیم گیری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پیشنهادی برای حل مشکلات کارکنان وزارت خارجه این رژیم ارائه کرده که شامل افزایش ۶۰ میلیون شیکل (۱۷ میلیون دلار) برای تحقق بخشی از مطالبات آنهاست اما وزارت دارایی رژیم صهیونیستی از تصویب آن ممانعت کرده است.

برپایه این گزارش، اتحادیه کارکنان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به کارمندان کنسولگری این رژیم در نیویورک و پاریس توصیه کرده که درخواست‌ها برای صدور روادید به فلسطین اشغالی را صادر نکنند و همچنین از کارکنان دفتر مرکزی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس خواسته است که از صدور مجوز کار در چین خودداری کنند؛ امری که بحران کنونی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را وارد مرحله بی‌سابقه‌ای کرده است.

تحصن کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر بایدن

این اتحادیه همچنین از تمامی کارکنان سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی خواسته است تا در تمام اسناد دیپلماتیمک ارسال شده به وزارت خارجه این رژیم عنوان «شما ما را در خارج رها کرده‌اید» درج کنند.