۸ کاندیدا برای جانشینی جانسون رقابت می‌کنند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد ۸ نامزد برای جایگزینی «بوریس جانسون » به عنوان نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار رقابت خواهند کرد.

بنابر اعلام کمیته مسئول سازماندهی رقابت‌ها بر سر جانشینی جانسون «قرار است ۸ نامزد برای جایگزینی بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار رقابت کنند.»

«کیمی بادنوک، سوئلا براورمن، جرمی هانت، پنی موردانت، ریشی سوناک، تام توگندات، لیز تراس و ندیم زهاوی» نام افرادیست که تاکنون نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

ساجد جاوید و رحمان چشتی، نمایندگان مجلس، تمایل خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده بودند، اما قبل از اعلام فهرست نهایی نامزدها، انصراف دادند.

هر فرد باید ۲۰ رای برای نامزدی دریافت می‌کرد تا کاندیدای رقابت بر سر جانشینی شود. از آنجایی که استعفا‌ها در دولت انگلیس انجام شد ساجد جاوید نتوانست رأی قابل قبولی برای کاندید شدن کسب کند.

دور اول رای‌گیری از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

۸ کاندیدا برای جانشینی جانسون رقابت می‌کنند

بوریس جانسون روز پنجشنبه ضمن اعلام رسمی استعفای خود گفت: «باید از بهترین موقعیت جهان کنار بروم. روند انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار اکنون آغاز خواهد شد. البته تا زمانی که نخست‌وزیر جدید انتخاب نشود، دولت در سمت خود باقی خواهد ماند و به امور کشور رسیدگی خواهد کرد.»

جانسون همچنین با بیان این‌که انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، اظهار داشت که به دستاورد‌های دولت خود از جمله برگزیت، برقراری روابط در قاره اروپا، قوانین تصویب شده در پارلمان، مدیریت همه‌گیری کرونا، واکسن‌ها و خروج قرنطینه و اقدامات لندن در قبال جنگ اوکراین افتخار می‌کند.