فعالیت‌های ایران در عرصه دریا موضوع گفتگوی اسرائیل و آمریکا

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با «مایکل اریک کوریلا» فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام دیدار کرد.

گانتز پس از این دیدار گفت: «با فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا درباره چالش‌های منطقه‌ای و تقویت همکاری‌ها در خاورمیانه گفت‌وگو کردم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «با فرمانده سنتکام درباره فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران از طریق نیروهای نیابتی‌اش در عرصه رایزنی کردم».

بر اساس گفته گانتز، کوریلا نیز در این دیدار درباره اهمیت ساختار دفاع موشکی و ضرورت همکاری امنیتی منطقه‌ای تاکید کرد. 

فعالیت‌های ایران در عرصه دریا موضوع گفتگوی اسرائیل و آمریکا

 فرمانده تروریست‌های سنتکام روز یکشنبه برای دومین سفر رسمی خود از زمان حضور در این سمت وارد افلسطین اشغالی شد.

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که ورود «مایکل اریک کوریلا» فرمانده سنتکام  به دنبال دیداری بین یک هیات بازدید کننده متشکل از افسران سنتکام و مقامات ارشد ارتش اسرائیل در ماه گذشته برگزار شد که در آن برنامه‌های اقدام مشترک برای جنگ چند جبهه مورد بحث قرار گرفت.

ارتش رژیم موقت صهیونیستی بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره این سفر گفت که کوریلا در طول سفر خود بر تقویت دفاع هوایی اسرائیل تمرکز خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، از سامانه‌های دفاع هوایی چند لایه رژیم صهیونیستی از جمله سامانه رهگیری لیزری در حال توسعه بازدید کرد. تل آویو امیدوار است با واشنگتن در این پروژه سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که چندی قبل یک وبگاه تحلیلی صهیونیستی نوشت، تل آویو نگرانی فزاینده‌ای در مورد پهپادهای ایران دارد، زیرا ایرانی‌ها راه‌های غلبه بر سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل را ایجاد کرده‌اند.