محور دیدار مقامات سیاسی قزاقستان و فلسطین

«عادل تورسون اف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان ضمن بازدید از فلسطین با «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.

طبق اطلاعیه بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان ، در این دیدار که در مقر وزارت خارجه فلسطین در «رام الله» برگزار شد، تورسون اف و المالکی در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، به شمول تعاملات در چهارچوب سازمان ملل متحد، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا و سایر سازمان های بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

محور دیدار مقامات سیاسی قزاقستان و فلسطین

وزیر امور خارجه فلسطین حمایت اصولی دولت خود از ابتکارات قزاقستان به عنوان ریاست دوره ای کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا را اعلام کرد و همچنین گفت که جهت برگزاری موفقیت آمیز ششمین نشست سران این سازمان در ماه اکتبر سال جاری میلادی تلاش های لازم انجام خواهد شد.

المالکی از حمایت مستمر قزاقستان از مردم فلسطین در تمامی مجامع بین المللی تشکر و از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه های مربوط به مسئله فلسطین در سازمان ملل متحد، به ویژه در دوره عضویت غیردائم این کشور در شورای امنیت قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین درباره وضعیت خاورمیانه و سایر موضوعات مهم دستور کار بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

دو طرف توافق کردند که گفت‌وگو در سطح وزارتخانه‌های خارجه را ادامه دهند تا شرایط برای گسترش و تعمیق بیشتر همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و چندجانبه فراهم شود.