واکنش مقتدی صدر به اظهارات منتسب به المالکی

مقتدی صدر ، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامی در توییتر نسبت به اظهارات منتصب به نوری المالکی ، رئیس ائتلاف "دولت قانون" و دبیرکل حزب "الدعوه" علیه خود واکنش نشان داد.

 

مقتدی صدر گفت که از سوی المالکی "تهدید به قتل" شده است.

وی نوشت: المالکی یا از دنیای سیاست کناره‌گیری و یا خودش را به دستگاه قضایی معرفی کند.

مقتدی صدر گفت: مایه تعجب است که تهدید به مرگ از سوی حزب "الدعوه" که منتسب به خاندان صدر بوده و یکی از رهبران آن المالکی است، مطرح می‌شود.

مقتدی صدر از رهبران فراکسیون‌های هم‌پیمان با المالکی (اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان) و بزرگان عشیره‌ وی خواست  که با محکوم کردن مشترک این اظهارات، فتنه را خاموش کنند.

در توییت صدر آمده است: "این محکوم کردن تنها به متهم کردن من به همکاری با اسرائیل یا متهم کردن من به کشتن عراقی‌ها محدود نمی‌شود، بلکه مساله مهم‌تر، حمله او به نیروهای امنیتی عراق و اتهام حشد شعبی به بزدلی و همچنین فتنه انگیزی و تحریک به درگیری شیعه - شیعه است."

مقتدی صدر همچنین پیش‌بینی کرد که یک طرف سومی برای دامن زدن به "فتنه" وارد عمل شود.

صدر در ادامه تاکید کرد: پس از طرح این افکار مخرب، المالکی به هیچ وجه حق رهبری عراق را ندارد.

واکنش حزب مالکی

در همین حال، حزب الدعوه نیز بیانیه‌ای در این باره صادر کرد: همزمان با زمزمه‌های تشکیل دولت، می‌بینیم که کسانی آتش نزاع را بین ما فرزندان صدر شعله ور می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما وارد درگیری حزبی با هیچ طرفی نمی‌شویم و چنین درگیری‌هایی ما را از اهداف اسلامی و ملی‌مان دور می‌کند. این روزها نشانه‌هایی از روغن ریختن بر آتش فتنه سرویس‌های مخفی در داخل و خارج دیده می‌شود و این افراد می‌خواهند عراق را از طریق جاسوسی به کانون درگیری تبدیل کنند.

حزب الدعوه همچنین در ادامه آورده است: ما به نزاع کورکورانه میان فرزندان یک ملت کشیده نخواهیم شد.

این حزب در ادامه از مردم و احزاب سیاسی خواست در دام درگیریی گرفتار نشوند که فقط در خدمت دشمنان اسلام و ملت است.

واکنش مقتدی صدر به اظهارات منتسب به المالکی

منابع رسانه‌ای دوشنبه فایل‌هایی منسوب به نخست وزیر پیشین عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون منتشر کردند که در یکی از آن‌ها وی هشدار می‌دهد که مرحله آتی در عراق مرحله جنگ خواهد بود. اما نوری المالکی این اظهارات را تکذیب کرد.

در این راستا، نوری المالکی در توییتی اعلام کرد: اظهارات زشت و توهینی که علیه مقتدی صدر از زبان وی منتشر شده، درست نیست.