هزینه‌های میلیونی لابی‌های صهیونیسم برای سود بردن از انتخابات آمریکا

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی "گاردین" نوشت: با توجه به افزایش نمایندگان مخالف اسرائیل در کنگره آمریکا ، گروه‌های لابی صهیونیسم برای جلوگیری از پیروزی نامزد‌های منتقد این رژیم در انتخابات آینده کنگره میلیون‌ها دلار خرج کرده اند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، لابی‌های هوادار اسرائیل در آمریکا میلیون‌ها دلار برای تغییر نتیجه انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها هزینه می‌کنند.

منتقدان می‌گویند ایپک AIPAC و هم پیمانانش درصدد هستند با پول میلیاردر‌های جمهوری خواه در سیاست دموکرات‌ها نفوذ کنند.

برابر گزارش این پایگاه خبری، گروه‌های لابی طرفدار صهیونیسم میلیون‌ها دلار به رقابت‌های انتخاباتی مقدماتی دموکرات‌ها برای یک کرسی نمایندگی کنگره از حوزه انتخابیه ایالت مریلند در روز سه شنبه سرازیر کرده اند. این آخرین تلاش برای سد کردن مسیر یک نامزد انتخاباتی به شمار می‌رود که از فلسطینیان حمایت کرده است.

افزایش هزینه‌های سازمان‌هایی که تندرو‌های هوادار اسرائیل تامین کننده مالی آن‌ها هستند، که در صدر آنها، کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل (ایپک) قرار دارد، انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در ماه‌های گذشته تغییر شکل داده است.

منتقدان، ایپک و هم پیمانان آن را به اختلال در سیاستگزاری دموکرات‌ها متهم می‌کنند که بخشی از علت آن پول فراوانی است که برای نفوذ در رقابت‌های مقدماتی از جیب جمهوری خواهان میلیاردر هزینه می‌شود.

ایپک شش میلیارد دلار در رقابت انتخاباتی روز سه شنبه در مریلند هزینه کرد تا با دانا ادواردز که هشت سال را به عنوان نخستین زن سیاهپوست راه یافته به کنگره از مریلند خدمت کرد، مخالفت کند. او این هشت سال حضور در کنگره را تا پیش از رقابت برای راهیابی به سنا در سال ۲۰۱۶ سپری کرده بود. مبلغی که ایپک هزینه کرد، بیش از هر سازمان دیگری است.

هزینه‌های میلیونی لابی‌های صهیونیسم برای سود بردن از انتخابات آمریکا

ادواردز از جمله از حمایت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان برخوردار است.

با این حال او خشم برخی گروه‌های هوادار رژیم صهیونیستی را در جریان حمایت نکردنش از لایحه‌های طرفداری از اسرائیل در جریان جنگ سال ۲۰۱۱ در غزه، و دیگر موقعیت‌ها برانگیخت. او همچنین از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران حمایت کرده بود؛ توافقی که کابینه رژیم صهیونیستی و در نتیجه ایپک با آن به شدت مخالف بودند.

در میان میلیاردر‌های طرفدار اسرائیل می‌توان از پل سینگر و برنی مارکوس، تامین کنندگان انتخاباتی ترامپ و تاجران جمهوری خواه، و همچنین هیم سابان، میلیاردر آمریکایی - اسرائیلی دموکرات، نام برد.