آمریکا خلبان‌های اوکراینی را آموزش می‌دهد

«چارلز کیو. براون جونیور» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا ، به خبرنگار رویترز گفت در راستای برنامه بلند مدت اوکراین برای بازسازی و تقویت نیروی هوایی اوکراین ، در حال حاضر واشنگتن و متحدانش به صورت تمرینی قصد آموزش خلبان‌های اوکراینی را دارند.

براون این اظهارات را پیش از پروازش به «آسپن» در کلرادو آمریکا گفت و افزود: «مذاکرات در ارتش آمریکا و متحدانش در جریان است. می‌خواهیم یک برنامه بلند مدت درباره نیرو‌های اوکراینی داشته باشیم و همینطور درباره نیرو‌های هوایی آینده این کشور هم برنامه بریزیم.»

البته این مقام آمریکایی اظهار نظری درباره نوع تجهیزاتی که آمریکا در اختیار اوکراین می‌گذارد نداشت و نگفت چه نوع تجهیزاتی هم نیاز اوکراین است.

براون در پاسخ به این سوال که چه مدت ممکن طول میکشد تا یک خلبان اوکراینی به هواپیما‌های جنگنده آمریکایی آشنا شود، گفت: «یک خلبان آمریکایی می‌تواند در مدت دو تا چهار ماه با نوع جدیدی از هواپیما آموزش ببیند، برای تغییر در خلبان‌های اوکراینی از سخت‌تر خواهد بود. اما کی‌یف با نگاهی به متحدان در ناتو می‌تواند راحت‌تر این اقدام را انجام دهد، این کشور‌ها درس‌هایی دارند که برای اوکراین مفید خواهد بود.»

آمریکا خلبان‌های اوکراینی را آموزش می‌دهد

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که سربازان اوکراینی برای آموزش در کنار نیرو‌های انگلیسی، وارد این کشور شدند. گفته می‌شود تا ۱۰ هزار نیروی جدید اوکراینی به مدت چند هفته برای کمک به نبرد کشورشان با روسیه در انگلیس آموزش خواهند دید.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس، این برنامه را مرحله بعدی حمایت انگلیس از ارتش اوکراین توصیف کرد.