خودرو برقی بخرید

یک وزیر آمریکایی به شهروندان این کشور که از قیمت سوخت ناراضی هستند توصیه کرده خودروی برقی بخرند.

«پیت بوتیجج»، وزیر حمل و نقل آمریکا در یک جلسه استماع در کنگره روز سه‌شنبه گفت افزایش قیمت سوخت در آمریکا در واقع به نفع دارندگان وسایل نقلیه الکترونیکی است.

 بوتیجج به مردمی که در حال حاضر بابت قیمت سوخت ۵ دلار به ازای یک گالن در مشقت هستند توصیه کرد این «مشقت» را با خریدن وسیله نقلیه الکترونیکی جبران کنند.

شبکه خبری راشاتودی نوشته طبق تحقیقات شرکت «Kelly Blue Book» قیمت خودروی برقی در حال حاضر بیش از ۶۵هزار دلار است.

خودرو برقی بخرید

این مقام دولت جو بایدن گفت: «هر چه همه ما متحمل سختی‌های بیشتری بابت قیمت سوخت شویم بیشتر به نفع کسانی است که می‌توانند به وسایل نقلیه الکترونیکی دسترسی پیدا کنند.»

«توماس ماسی»، یکی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره در واکنش به اظهارات این وزیر گفت که خریداری خودروهای برقی مستلزم صرف هزینه‌های بیشتری برای انرژی از سوی شهروندان خواهد بود و انها باز هم مجبور خواهند بود به مقدار بیشتری از برق مبتنی بر سوخت‌های فسیلی  استفاده کنند.»

بوتیجج به همراه شمار دیگری از مشاوران مسائل انرژی در دولت «جو بایدن» بارها به مردم آمریکا توصیه کرده‌اند به استفاده از ماشین‌های برقی روی بیاورند. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم در ماه مه برای کاستن از انتقادات بابت افزایش قیمت سوخت گفته بود که «انتقالی عظیم» در حال رخ دادن است و «هنگامی که این وضعیت به پایان برسد، دنیا قوی‌تر خواهد شد و وابستگی کمتری به سوخت‌های فسیلی خواهد داشت.»

منتقدان این طرح‌ها اینکه شبکه برق آمریکا توانایی تحمل چنین انتقالی را داشته باشد زیر سوال برده‌اند. در جریان جلسه استماع روز سه‌شنبه ماسی گفت طبق طرح دولت بایدن یک خانواده آمریکایی باید ۲۵ برابر برقی که برای یخچال خود مصرف می‌کند را برای شارژ خودروی خود مصرف کند.»

او گفت: «آیا فکر می‌کنید اگر هر کسی ۲۵ یخچال را به برق بزند به شبکه فشار وارد نمی‌شود؟»