افزایش چشمگیر یهودی‌های امارات در پی توافق آبراهام

«ایلی عبادی» خاخام ارشد شورای یهودیان امارات گفت، از زمان عادی‌سازی روابط در دو سال پیش، جامعه یهودیان ساکن امارات رشد چشمگیری داشته و به ۶۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، ایلی عبادی از سال ۲۰۲۰ که توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی امضا شد، این سمت را بر عهده گرفت.

عبادی در اظهاراتی تأکید کرد، توافق‌ «آبراهام» تأثیر زیادی در افزایش تعداد یهودیان امارات داشته است، زمانی که وی وارد امارات شده تعداد آنها کمتر از ۲۰۰ نفر بوده اما اکنون ۶۰۰ یهودی یا بیشتر در این کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: ما بیش از پنج یا شش رستوران یهودی و مکان‌های زیادی برای عبارت و نماز در سرتاسر امارات داریم.

عبادی در آوریل گذشته گفت، مذاکراتی برای ایجاد اولین محله یهودی در کشورهای عضو شورای همکاری در جریان است و این محله شامل دانشکده‌ها و سازمان‌هایی برای هزاران یهودی است که امارات را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می‌کنند.

امارات در آن زمان صحبتی در خصوص این محله یهودی نداشت و خاخام مذکور اعلام نکرد که به چه کسی در این رابطه رایزنی کرده است.

افزایش چشمگیر یهودی‌های امارات در پی توافق آبراهام

امارات نخستین کشور در حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به سازش با رژیم موقت صهیونیستی روی آورد.

از زمان عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی، علاوه بر تبادل سفرا و سفرهای متقابل مقامات دو طرف، توافقنامه‌های زیادی نیز در زمینه‌های مختلف بین دو طرف امضا شده است.