هدف از بحران لبنان، خلع سلاح مقاومت است

«محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» در اظهاراتی گفت، بحران کنونی در لبنان یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدف، خلع سلاح مقاومت و دست برداشتن از گزینه مقاومت است.

بر اساس گزارش «المنار»، وی تأکید کرد، هدف از فقر، گرسنگی، محاصره، ممانعت از ورود دارو، محروم کردن کشور از نفت و گاز و مواد غذایی این است که مردم از گزینه مقاومت دست بردارند و دست تسلیم در برابر آمریکا بلند کنند اما تا زمانی که مردم تسلیم شدن را نپذیرند عایدی صاحبان این طرح فقط ناامیدی است و پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

هدف از بحران لبنان، خلع سلاح مقاومت است

محمد رعد تصریح کرد: مسأله ترسیم مرزی و استخراج نفت و گاز بخشی از حلقه توطئه علیه کشور ماست، موضع در خصوص مسأله ترسیم مرزی توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تشریح شد و نیازی به توضیح نیست بنابراین اکنون جهان باید راه‌حل مناسبی پیدا کند تا به آنچه دبیرکل حزب‌الله تعیین کرده، پاسخ دهد.

وی افزود: ما وزن سیاسی و قدرت تأثیرمان در داخل را می‌دانیم اما اهل سلطه‌گری و ظلم نیستیم، ما شرکای این وطن هستیم... شرکای خود را به عدم تکیه کردن بر خارج توصیه می‌کنیم... .

محمد رعد تأکید کرد، تعامل با دشمن خیانت ملی و جنایت است و باید از تجربه‌های پیشین درس گرفت.

از جمله مسائلی که نصرالله در سخنرانی بیست و دوم تیرماه خودبه آن پرداخت، موضوع ترسیم مرزی بود.

در همین ارتباط، مرکز مطالعاتی امور عمومی «اورشلیم» در گزارشی به تحلیل سخنان دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت صهیونیست‌ها از «معادله جدید» مقاومت لبنان نگرانند.