آمریکا موشک‌های دوربرد به اوکراین نمی‌دهد

« جیک سالیوان » مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا آماده تأمین نیرو‌ها و تجهیزات خاص نظامی به اوکراین نیست. در میان این تجهیزات موشک‌های دوربرد ATACMS هستند که برد ۳۰۰ کیلومتر دارند.

به گزارش یاهو نیوز، سالیوان توضیح داد: «زیرا بایدن معتقد است در حالی که هدف کلیدی ایالات متحده انجام هرکاری که برای حمایت و حفاظت از اوکراین لازم است انجام دهد، هدف کلیدی دیگر این است که اطمینان حاصل شود که در شرایطی قرار نخواهیم گرفت که در آن به جنگ جهانی سوم نزدیک می‌شویم.»

وی افزود که بایدن همزمان با انتقال موشک‌های با دقت بالای هیمارس (HIMARS) به اوکراین موافقت کرد. و افزود که واشنگتن همچنین پهپاد‌های مختلفی را که به طور مؤثر توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کی‌یف می‌رساند.

پیش از این «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که تأمین تسلیحات به نیاز‌های اوکراین و وضعیت در میدان جنگ بستگی دارد. وی تصریح کرد که اکنون آمریکا مهمات هیمارس را با برد ۸۰ کیلومتر به اوکراین تأمین می‌کند.

آمریکا موشک‌های دوربرد به اوکراین نمی‌دهد

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین ابراز اطمینان کرد که اوکراین موشک‌هایی را برای سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه هیمارس دریافت خواهد کرد که می‌توانند اهدافی را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.