روسیه درخواست تل آویو درباره «آژانس یهود» را بی‌پاسخ گذاشت

پایگاه خبری «والا» گزارش داد که دولت روسیه به درخواست تل آویو مبنی بر اعزام هیئتی از حقوقدانان به مسکو برای گفت‌وگو در مورد بحران مربوط به فعالیت‌های آژانس مهاجرت یهود پاسخ نداد.

پیشتر، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته بود که «بسته شدن دفتر آژانس یهود در روسیه یک رویداد خطرناک است که بر روابط بین دو کشور تأثیر خواهد گذاشت».

در همین زمینه، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که «لاپید دستور داد تا به محض موافقت روسیه برای انجام مذاکرات در این زمینه، یک تیم حقوقی برای سفر به مسکو آماده شود».

دیروز هم رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد در واکنش به ممنوعیت فعالیت «آژانس مهاجرت یهود» در روسیه، علیه این کشور دست به یک سری اقدامات بزند که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

-توقف انتقال مالکیت زمین کلیسای «الکساندر نوسکی» در قدس اشغالی به روسیه

- مبادرت به اقداماتی جدید برای کمک به اوکراین

- دعوت از سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو برای مشورت

دنبال تشدید تنش در روابط مسکو و تل آویو پس از جنگ اوکراین، وزارت دادگستری روسیه هفته گذشته در دستوری خطاب به آژانس یهود که به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آنها را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این رابطه نوشت که «دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه موجب شده است که بسیاری از یهودیان ساکن این کشور احساس کنند در معرض تهدید و دستگیری هستند».

بستن آژانس مهاجرت یهود در روسیه به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت صهیونیست از روسیه به اراضی اشغالی است.

روسیه درخواست تل آویو درباره «آژانس یهود» را بی‌پاسخ گذاشت

فعالیت اصلی «آژانس یهود در روسیه» تسهیل مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین اشغالی است. این آژانس در ۳۰ سال گذشته در امر مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به فلسطین اشغالی نقش داشته است.