بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است

« سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با همتای اتیوپیایی خود، به تشریح سیاست بیگانه‌ستیزی کشورهای غربی پرداخت.

لاوروف که به آدیس‌آبابا سفر کرده، گفت: «چین پس از روسیه به هدف بعدی غرب در فهرست دشمنان تبدیل خواهد شد و آنها علیه هر کشوری که باعث عصبانیتشان شود، تحریم اعمال می‌کنند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»،‌ وی درباره دشمنی ائتلاف نظامی کشورهای غربی با دولت‌های شرقی ضد آنها توضیح داد: «ناتو دشمنان خود را به ترتیب تعیین می‌کند. روسیه شماره یک است. چین در رتبه دوم قرار دارد».

بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: «اگر غرب تصمیم بگیرد کسی را مجازات کند، می‌تواند همه اصول را زیر پا گذارد. در صورت لزوم، آنها از اعمال تحریم علیه هر کشوری که باعث عصبانیتشان شود دریغ نمی‌کنند. من از چین به عنوان کشوری که هدف بعدی خواهد بود یاد می‌کنم».

لاوروف همچنین تحلیل کرد که در سیاست غرب، هر کشوری که قوانین تحمیلی آنها را رعایت نکند، باید مجازات شود.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «اکنون چنین دوره‌ای از تاریخ است که باید انتخاب کنید؛ به غرب، که اعلام می‌کند همه باید از قوانین آنها پیروی کنند، بپیوندید یا اگر اطاعت نکنید، مجازات خواهید شد. با این حال، آنها (غرب) بر اساس این اصل ساخته شده‌اند؛ اگر به چیزی نیاز داریم، باید از آن اطاعت کنید».

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود: «اما یک جایگزین وجود دارد، من مطمئن هستم که اکثر کشورهای جهان نمی‌خواهند به دوران استعمار بازگردند، بلکه از استقلال خود دفاع خواهند کرد. گواه این امر همین واقعیت است که به غیر از دو یا سه کشور در حال توسعه، هیچ کشوری در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین به تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه روسیه نپیوسته است».

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد ادعای غرب مبنی بر اینکه این کشور یک تهدید اتمی برای جهان است، گفت آمریکا با ایجاد رویارویی ترکیبی در اوکراین، در آستانه درگیری خطرناک با یک کشور اتمی است.