حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه عراق+فیلم

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» با انتشار یک ویدئو، امروز (پنجشنبه، ۲۸ ژوئیه) در خبری فوری از هدف قرار گرفتن این پایگاه نظامی ترکیه در منطقه بامرنی واقع در استان دهوک در منطقه کردستان عراق در واکنش به حمله توپخانه‌ای اخیر آنکارا علیه یک منطقه گردشگری در این استان خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری از این حمله راکتی و مسئول انجام آن منتشر نشده است.

یکشنبه پیش نیز، منابع رسانه‌‌ای عراق از شنیده شدن صدای هفت انفجار در داخل یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق خبر دادند و اعلام کردند که با چند پهپاد بال ثابت، پایگاه نظامی «بامرنی» واقع در مرزهای مشترک عراق و ترکیه هدف قرار گرفته است.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، پنجشنبه پیش، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24