نگرانی سازمان‌ملل از شکنجه‌ها در زندان‌های سرّی امارات در یمن

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از ارتکاب جنایات مربوط به شکنجه توسط نیروهای اماراتی در یمن ابراز نگرانی کرد و خواستار حذف خشونت اجتماعی از سوی این کشور شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، کمیساریای عالی حقوق بشر نسبت به شکنجه و بدرفتاری توسط نیروهای مسلح امارات، سرویس‌های امنیتی دولتی و گروه‌های مسلح غیر دولتی در یمن ابراز نگرانی کرده است.

این کمیساریا به دخالت امارات متحده عربی در درگیری‌های یمن اشاره کرد و مسئولیت ویژه‌ای را به تحقیقات و تعقیب در رابطه با جنایات شکنجه و بدرفتاری اختصاص داد و خواستار روندی مناسب شد که از طریق آن عدالت  در حق قربانیان اجرا و انصاف درباره وضعیت آنان رعایت شود.

کمیساریای حقوق بشر از دولت امارات خواست تا تلاش‌هایش برای خاتمه دادن به خشونت‌های اجتماعی و سایر اقدامات آسیب‌زا را با تصویب قوانین جدید و سازماندهی پویش‌های آگاهی‌بخش افزایش دهد.

روزنامه «لوموند» فرانسه طی گزارشی در سال ۲۰۱۹ فاش کرده بود که امارات زندانی‌هایی مخفی را در پایگاه‌های نظامی‌اش در یمن ساخته است. این روزنامه افزود که زندان‌های امارات در میانه سال ۲۰۱۷ و در نزدیکی یکی از میدان‌های گازی جنوب یمن راه‌اندازی شده است.

نگرانی سازمان‌ملل از شکنجه‌ها در زندان‌های سرّی امارات در یمن

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» در گزارش دیگری در ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرد که صدها زندانی یمنی توسط افسران اماراتی در یک زندان مخفی در جنوب یمن مورد شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته‌اند. این گزارش حاکی از وجود حداقل ۱۸ زندان مخفی است که در آن زندانیان تحت نظارت نیروهای آمریکایی و دولت امارات مورد شکنجه قرار می‌گیرند.