نصرالله: به مذاکرات درباره حقوق دریایی لبنان کمک خواهیم کرد

سیدحسن نصرالله ، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان ، شامگاه یکشنبه اعلام کرد با توجه به نتیجه گفتگو‌ها درباره ترسیم مرز‌های آبی میان بیروت و تل آویو، نحوه عملکرد خود در آینده درباره این موضوع را مشخص خواهیم کرد.

 

به نقل از الجزیره، وی با اشاره به اختلاف دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما طرف مذاکره کننده درباره ترسیم مرز‌های آبی کشور نیستیم و کسی را نیز مامور نکردیم تا از جانب و به نیابت از ما گفتگو کند.

وی با اعلام آمادگی حزب الله برای دفاع از حقوق مردم لبنان گفت: فرصت طلایی برای نجات کشور و کمک به مردم وجود دارد. ما آماده بودیم و هستیم تا جان خود و جگر گوشه های خود را به همه ملتمان تقدیم کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: ما در تصمیمی که دولت خواهد گرفت دخالت نخواهیم کرد ما عنصر قدرت برای دولت هستیم و هرکس عنصر دیگری از قدرت برای دولت پیدا کند ما با آن رقابت نمی کنیم. در پرتو نتایج، می بینیم که تصمیم یک تصمیم است و در پرتو نتایج، نحوه عمل خود را تعیین می کنیم.

نصرالله: به مذاکرات درباره حقوق دریایی لبنان کمک خواهیم کرد

وی در پایان با تاکید بر عدم مداخله حزب الله در امور سیاسی گفت: قصد ما این است که به دولت در مذاکره کمک کنیم و دوباره تاکید می کنیم، ما طرف مذاکره نیستیم و مذاکره نمی‌کنیم، تکلیفی بر دوش کسی نمی گذاریم، و مذاکره بر عهده دولت است.