نقش «بی سر و صدای» ناتو در جذب مزدور برای اوکراین

در حالی که کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی غرب به اوکراین ادامه دارد، رئیس اداره «چالش‌ها و تهدیدات جدید» در وزارت خارجه روسیه درباره نقش ناتو در زمینه جذب نیرو برای ارتش اوکراین صحبت کرد.

منابع رسانه‌ای در روسیه خبر دادند، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که چند کشور عضو ناتو بی سر و صدا در حال حمایت از تلاش‌های اوکراین در زمینه جذب مزدوران خارجی هستند.

به گزارش وبگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، «ولادیمیر تارابرین» رئیس اداره «چالش‌ها و تهدیدات جدید» در وزارت خارجه روسیه معتقد است که دیپلمات‌‎های اوکراینی و برخی از سازمان‌های غیر دولتی (NGO) در حال جستجو برای یافتن سرباز به منظور جنگیدن با روسیه هستند.

وی به خبرگزاری ریانووستی گفت: «روسیه از نزدیک بر جذب اتباع خارجی که توسط مقامات اوکراین با حمایت بی سر و صدای برخی کشورهای ناتو برای جنگیدن در شرق اوکراین در کنار رژیم کی‌یف انجام می‌شود، نظارت می‌کند».

این مقام ارشد روس هشدار داد که اقدامات رژیم کی‌یف در تناقض با توافقات و معاهدات بین‌المللی از قبیل کنوانسیون وین ۱۹۶۱ درباره روابط دیپلماتیک است.

راشا تودی در گزارش خود نوشت که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) که ارتش این کشور به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را آغاز کرده، «هزاران جنگجوی خارجی به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پاسخ داده و به اوکراین سرازیر شده‌اند».

نقش «بی سر و صدای» ناتو در جذب مزدور برای اوکراین

اظهارنظر ولادیمیر تارابرین درباره کمک بی سر و صدای برخی کشورهای ناتو به اوکراین در جذب مزدور در شرایطی انجام شده که حمایت‌های آمریکا و کتحدان غربی آن از اوکراین همچنان ادامه دارد.

غربی‌ها ضمن تقویت حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی از اوکراین، فشارهای خودشان علیه روسیه را تشدید کرده‌اند.