پیام صدری‌ها به هواداران

پایگاه اطلاع رسانی شفق نیوز در خبری در این رابطه اعلام کرد: صالح محمد العراقی که به وزیر م قتدی صدر هم معروف است در تویتر خود خطاب به متحصنین در مجلس عراق نوشت: ساختمان پارلمان را تخلیه و تحصن را در مقابل و اطراف پارلمان تا 72 ساعت بعد از تاریخ این توئیت ادامه دهید.

او در ادامه به متحصنین خبر داد، اماکن دیگری نیز باید تحصن در آن انجام شود، دستور العمل‌ها در آینده به شما ابلاغ خواهد شد، وی با تاکید بر ادامه دار بودن تحصن‌ها ، استمرار آن را امری بسیار حایز اهمیت برای تحقق خواسته‌ها اعلام و خبر داد باید تحصن‌ها را شیفتی کنید تا شدت آن فقط به زمان‌های معینی نباشد.

پایگاه عراقی موازین هم در خبری که تحت عنوان غافلگیری شامگاه امشب منتشر شد، از احتمال بازگشت نمایندگان مستعفی فراکسیون صدری‌ها به پارلمان خبر داد.

پیام صدری‌ها به هواداران

این رسانه عراقی در گفتگو با یک کارشناس حقوقی خبر داد، طبق بند 3 ماده 93 از قانون اساسی این نمایندگان با تقدیم درخواستی به دادگاه فدرال عراق امکان بازگشت به مجلس را دارند.

این کارشناس مدعی شد، چون استعفا به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده و نیز تحت فشار روانی بزرگی انجام شده است، عنصر اراده در انجام استعفا در آن وجود ندارد.

از اینرو نمایندگان مستعفی می‌تواند نسبت به روند پذیرش استعفای خود اعتراض کنند در غیر این صورت نمایندگان علی البدل آنها همچنان به عنوان نماینده به کار خود ادامه خواهند داد.