گزارش‌های متعدد بمب‌گذاری در کالج‌های آمریکا

کالج‌ها ی مختلف در ایالت نیوهمپشایر آمریکا به دفعات متعددی تهدید به بمبگذاری شده‌اند و به همین دلیل مقامات این ایالت این مسئله را مورد بررسی قرار دادند.

 

به گزارش خبرگزاری ان‌بی‌سی، وزارت ایمنی نیوهمپشایر (N.H. Department of Safety) اعلام کرد: «حداقل ۱۰ کالج مختلف در این ایالت به بمب‌گذاری تهدید شدند. تاکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که یک شماره تلفن با تمامی این کالج‌ها تماس گرفته و تهدید به بمب کرده است. بر این باوریم که فرد تماس گیرنده از خارج از کشور است و از شماره‌ای جعلی استفاده می‌کند.»

در بیانیه وزارت ایمنی نیوهمپشایر نام دقیق کالج‌های تهدید شده نیامده است، اما گفته شده بازرسان تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر موثق بودن این تهدید به دست نیاورده‌اند.

در حال حاضر که آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود، میزان تهدید به بمب‌گذاری هم بالاتر رفته است.

به طور مثال، هفته گذشته پلیس آمریکا مرد ۳۸ ساله‌ای از «ماساچوست» را بازداشت کرد که اقدام به ساختن بمب و تهدید یک کمپین انتخاباتی در آریزونا کرده بود.

گزارش‌های متعدد بمب‌گذاری در کالج‌های آمریکا

در آن زمان وزیر ایالتی آریزونا در بیانیه‌ای گفت: «مقامات انتخاباتی به طور مکرر در کشور ما تهدید می‌شوند این غیرقابل باور است و دموکراسی ما را زیر سوال می‌برد. این خشونت غیرقابل تحمل است و عادی نمی‌شود. ما از اف‌بی‌آی برای تداوم در تحقیقات در این باره قدردانی می‌کنیم.»