توافق ترسیم مرزها با لبنان شکست کامل اسرائیل و پیروزی نصرالله است

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مسئول ارشد اسرائیلی در بخش گاز اعلام کردند: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان تسلیم کامل از سوی اسرائیل بود.

این رسانه‌ها اعلام کردند: این توافق تسلیم کامل یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل در برابر لبنان است. تسلیم اسرائیل پیروزی بزرگی برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان است. اگر اسرائیل چنین مذاکراتی را درباره مسائل دیگر نیز انجام دهد بسیار نگران کننده است.

سه شنبه رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یائیر لاپید به صورت محرمانه با آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل دیدار کرد.

یک منبع دیپلماتیک لبنانی اعلام کردند که این کشور با پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره کوتاه آمدن بیروت از بخشی از بلوک شماره هشت از میدان گازی شماره ۲۳ مخالفت کرد.

خبرنگار المیادین نیز دوشنبه اعلام کرد، نشست هوکشتاین با رؤسای سه گانه لبنان بدون صحبت درباره نتیجه نهایی به پایان رسید و توافقی تا به این لحظه صورت نگرفته و نیاز به زمان بیشتر است.

منابع لبنانی اعلام کردند که هوکشتاین می‌خواهد به راهکار سریعی قبل از پایان تابستان برسد.

توافق ترسیم مرزها با لبنان شکست کامل اسرائیل و پیروزی نصرالله است

رژیم صهیونیستی اخیرا پیشنهادی را به آمریکا ارائه و در آن از آمادگی خود برای ارائه امتیازهایی درباره منطقه مورد مناقشه با لبنان خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز از خوش بینی نسبت به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی خبر داده بود.