افشای بی اعتمادی عمیق میان زلنسکی و کاخ سفید

توماس فریدمن، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درخصوص روابط میان ولودیمیر زلنسکی و کاخ سفید نوشت: دولت آمریکا با مقامات اوکراینی، از جمله ولودیمیر زلنسکی، با نگرانی و بی اعتمادی بسیار بیشتر از آنچه معمولاً در انظار عمومی نشان داده می‌شود، رفتار می‌کند.

براساس این گزارش نویسنده از سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان انتقاد کرد و نوشت: انتخاب زمان بدتر موقع ممکن بود.  جنگ اوکراین تمام نشده است. بی اعتمادی عمیقی بین کاخ سفید و رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وجود دارد که بسیار بیشتر از آن چیزی است که گزارش شده است.

فریدمن تاکید کرد که چیز‌های عجیبی در کی‌یف در جریان است و ابراز تاسف کرد که هیچ کس توضیحات قانع کننده‌ای برای استعفای اخیر دادستان کل و رئیس سرویس امنیت اوکراین ارائه نکرده است.

او درخصوص مشکلاتی که در اوکراین وجود دارد گفت: مثل اینکه آمریکا نمی‌خواهد از نزدیک به زیر کاپوت نگاه کند، از ترس اینکه فساد و انواع ترفند‌ها را بعد از سرمایه‌گذاری بسیار روی آن، ببیند.

افشای بی اعتمادی عمیق میان زلنسکی و کاخ سفید

حتی جان کربی، سخنگوی پنتاگون وقتی از او خواسته شد تا در این باره اظهارنظر کند، مستقیماً پاسخی نداد.

فریدمن در پایان نیز تاکید کرد آمریکا درحالی که در اوکراین با روسیه درگیر است نباید یک جنگ دیگر با چین در تایوان شروع کند در همین راستا او حقیقت ابتدایی ژئوپلیتیک را بار دیگر تکرار کرد که می‌گوید نباید همزمان با دو ابرقدرت جنگ را در دو جبهه آغاز کرد.