رئیس جمهور کره جنوبی با پلوسی دیدار نمی‌کند

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی که در تعطیلات از پیش برنامه‌ریزی شده به سر می‌برد، با نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات نخواهد کرد، اما این دو مقام با هم گفتگوی تلفنی خواهند داشت. رسانه‌های کره‌جنوبی می‌گویند احتمالا برخی مقامات کشور از جمله رئیس جمهور برای اجتناب از ضدیت با چین ، از دیدار با او صرف نظر کرده اند.

به گزارش رویترز، پلوسی که اکنون در کره جنوبی به سر می‌برد، با همتای خود دیدار کرده است. در این دیدار دو طرف متعهد شدند از تلاش‌ها برای حفظ بازدارندگی علیه کره شمالی و  خلع سلاح هسته‌ای این کشور حمایت کنند.

گفته می‌شود، در دیدار با کیم جین پیو، رئیس مجلس کره جنوبی بیانیه مشترکی صادر شده است. در این بیانیه دو طرف نسبت به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی رو به توسعه کره شمالی ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند: «ما توافق کردیم از تلاش‌های هر دو دولت برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و برقراری صلح از طریق همکاری بین‌المللی و گفت‌وگوی دیپلماتیک حمایت کنیم».

پلوسی همچنین در یک کنفرانس خبری گفت که او و «کیم جین پیو»، راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت منطقه‌ای و مسائل اقتصادی و اقلیمی را بررسی کرده اند.

رئیس جمهور کره جنوبی با پلوسی دیدار نمی‌کند

پلوسی دیروز عصر به سفر کوتاه خود به تایوان پایان داد و رهسپار کره جنوبی شد. گفته می‌شود او قصد دارد بعدا از منطقه امنیتی مشترک در نزدیکی مرز بین کره شمالی و جنوبی بازدید کند. او پس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال ۲۰۱۹ در این مکان با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کرد، بالاترین مقام آمریکایی خواهد بود که از این منطقه بازدید می‌کند.