شهادت ۴۵ فلسطینی و زخمی شدن ۳۶۰ نفر در جنگ سه روزه غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که در جنگ سه روزه علیه نوار غزه ، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در بیانیه خود از جامعه جهانی برای رفع محاصره نوار غزه و اعطای اجازه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه درخواست کرد.

در این بیانیه آمده است که عملیات بازسازی نوار غزه با مشکلاتی مالی مواجه است و جز قطر و مصر هیچ حمایت‌کننده‌ای وجود ندارد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه از اتحادیه اروپا و کشورهای دوست و برادر برای حمایت مالی از بازسازی نوار غزه و نیز از مصر برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی ویژه بازسازی غزه درخواست شده است.

‌جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

 شهادت ۴۵ فلسطینی و زخمی شدن ۳۶۰ نفر در جنگ سه روزه غزه

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، دیشب، در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خبر داد: «وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است؛ ولی ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت خود تأکید نداشته باشد، قبول نداریم.»

در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است.