«آمریکا» مخالف حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین است

 آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن روز دوشنبه گفت بسته جدید یک میلیارد دلاری کمک نظامی آمریکا به کی‌یف اثبات می‌کند آمریکا قصد ندارد به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین کمک کند و می‌خواهد این درگیری را طولانی‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، او گفت: واشنگتن به دمیدن به آتش درگیری اوکراین ادامه می‌دهد. اختصاص یک میلیارد دلار اضافی برای این اهداف نشان می‌دهد که آمریکا قصد ندارد منطقی باشد و به حل و فصل مسالمت آمیز این موضوع کمک نخواهد کرد. در برابر این پس زمینه، اظهارات نمایندگان دولت مبنی بر اینکه ارائه این محصولات دفاعی موقعیت کی یف را در میز مذاکره احتمالی تقویت می‌کند، به خصوص بدبینانه به نظر می‌رسد.

سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در کانال تلگرامی خود، به نقل از سفیر روسیه نوشت: اصلا مشخص نیست در شرایطی که تنها هدف آمریکا طولانی کردن این جنگ تا حد ممکن است، چگونه می‌توان از گفتگو صحبت کرد.

او تاکید کرد "ارسال بی قید و شرط سلاح به اوکراین به شکل فزاینده‌ای در خود آمریکا ایجاد نگرانی می‌کند. کارشناسان آمریکایی، ستون نویسان نشریات برجسته و شهروندان عادی از خود می‌پرسند: چقدر از این کمک به مقصد می‌رسد؟ شواهد زیادی از طرح‌های کلاهبرداری در حین انتقال این محصولات دفاعی وجود دارد. این مسئله ثابت می‌کند از بین بردن جنبه‌های مخرب کمک نظامی به کی یف دشوارتر می‌شود. "

به گفته این دیپلمات "برخی از این تسلیحات آمریکایی به خط مقدم می‌رسند. شبه نظامیان زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، هر روز به مناطق مسکونی شهر‌های دونباس حملات مرگباری را انجام می‌دهند؛ و اکنون با حمله به نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا، کل اروپا را در معرض خطر شدید قرار می‌دهند. امیدواریم که این حقایق هر چه زودتر چشم شهروندان آمریکایی را باز کند و آن‌ها متوجه شوند که کشورشان دقیقا از چه کسانی حمایت می‌کند. با احتساب این بسته جدید، کمک نظامی آمریکا به کی یف حدود ۹.۸ میلیارد دلار خواهد بود.

«آمریکا» مخالف حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین است

به نوشته تاس پوتین رئیس‌جمهور روسیه، در ۲۴ فوریه و در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم گرفته است برای محافظت از افرادی که "که به مدت هشت سال از بدرفتاری و نسل کشی رژیم کی یف رنج می‌برند" یک عملیات نظامی ویژه انجام دهد. به دنبال آن، آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کردند و تحویل تسلیحات به کی‌یف را افزایش دادند.