آمریکا در مهار بیماری آبله میمون ناکام ماند

شیوع همه گیری کرونا و آبله میمون کاملاً متفاوت هستند، اما پاسخ اولیه در آمریکا به این دو، کمبود‌های مشابه و نگران کننده‌ای را نمایان کرده است.

واشنگتن پست نوشت: واکسن کم است، صف‌های طولانی در کلینیک‌ها تشکیل می‌شود. موارد ابتلا هر روز بالاتر می‌رود و ترس و نگرانی مردم هم بیشتر می‌شود. دولت اعلام کرده است همه چیز تحت کنترل است، اما نیست.

بر خلاف روز‌های نخست شیوع کرونا، الان واکسن‌های مؤثر ضد آبله میمون موجود است، اما نوع مؤثرتر آن کمیاب است و علت نیز مسائل تولید است که احتمالاً تا چند ماه باقی خواهد ماند. اوضاع کنونی ایجاب می‌کند دستکم ۳۲۹ هزار دُز در دسترس باشد. دولت کلاً ۳۳۶ هزار و ۷۱۰ دز تهیه کرده است. کل جمعیت آسیب پذیر و با ریسک بالا بیشتر از این است و به ۱.۷ میلیون نفر می‌رسد.

ویروس نیز به سرعت در حال شیوع است و شاید برای مهار آن دیر شده باشد. اعلام حالت اضطراری از سوی بایدن در هفته‌های اخیر و همچنین بیانیه‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که بحران عمیق‌تر شده است.

آمریکا در مهار بیماری آبله میمون ناکام ماند

با ابتلای ۳ هزار نفر به آبله میمون در آمریکا، این کشور به سطح هشدار رسید. پیشتر، کارشناسان بهداشت عمومی هشدار دادند آمریکا وارد برهه‌ای حساس برای مهار کردن این همه گیری شده است.