سوریه 50 تروریست داعشی را به عراق تحویل داد

گروه رسانه‌ای وابسته به ارتش عراق « خلیة الاعلام الامنی » اعلام کرد، سران نظامی عراق ۵۰ تروریست داعشی را که در سوریه بازداشت شده بودند، تحویل گرفته‌اند.

در بیانیه الاعلام‌الامنی آمده است: با همکاری و هماهنگی مشترک، فرماندهی عملیات مشترک ۵۰ نفر از عناصر داعش را که تابعیت عراقی داشتند و در خاک سوریه بازداشت شده بودند، تحویل گرفت.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه در استان الأنبار گفت که نهادهای ناظر بر اردوگاه الهول در سوریه تحت نظارت آمریکا تعدادی از سرکرده‌ها و عناصر این گروه از ملیت‌های مختلف را به اردوگاه دیگر منتقل کردند.

وبگاه «المعلومه» به نقل از این منبع گزارش داد که هزاران نفر از فرماندهان و عناصر داعش به اردوگاه دیگری که هنوز مکان آن مشخص نیست، منتقل شده‌اند اما اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این اردوگاه در خاک سوریه است.

در همین ارتباط، هفته گذشته یک منبع محلی در استان درعا واقع در جنوب سوریه از کشته شدن یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی داعش در این منطقه خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «نورث پرس» گفت که محمد عبدالله البائع  ملقب به «ابو سالم العراقی» سرکرده یکی از گروههای داعش در درعا، کشته شد.

سوریه 50 تروریست داعشی را به عراق تحویل داد

العراقی، پس از درگیری با نیروهای امنیتی سوریه که محل اقامت وی را محاصره کرده بودند، خود را منفجر کرد. محل اقامت وی، در شهرک «عدوان» در غرب درعا قرار داشت.