همکاری مسکو و اسلام‌آباد امنیت منطقه را افزایش می‌دهد

تارنمای اسپوتنیک به نقل از کرملین خبر داد که ولادیمیر پوتین امروز در پیامی هفتاد و پنجمین سالروز استقلال پاکستان را به مقام های ارشد این کشور تبریک گفت و به همکاری دو کشور در موضوع افغانستان و مبارزه علیه تروریسم اشاره کرد.

پوتین در این پیام که خطاب به عارف علوی رئیس جمهوری و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ارسال شده، ابراز اطمینان کرد که همکاری دو کشور افزایش یافته و به تقویت ثبات و امنیت منطقه خواهد انجامید.

اواسط خرداد امسال "بلاول بوتو زرداری" وزیر امور خارجه دولت جدید پاکستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود، حاضر به محکوم کردن اقدام روسیه علیه اوکراین نشد و ضمن تاکید بر دیپلماسی و گفت وگو برای توقف درگیری‌ها میان این دو کشور، افزود: مواضع اسلام‌آباد تغییرناپذیر است و ما خواستار ورود به هیچ منازعه‌ای نیستیم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اواسط فروردین و در بحبوحه تحولات سیاسی پاکستان، آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی پاکستان کرد و گفت: واشنگتن درپی مجازات عمران‌خان به دلیل سفر رسمی وی به مسکو و دیدار با پوتین است.

همکاری مسکو و اسلام‌آباد امنیت منطقه را افزایش می‌دهد

وی اظهار داشت: تحولات سیاسی در پاکستان شکی باقی نمی‌گذارد که ایالات متحده قصد دارد عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان را مجازات کند.