جزئیات عملیات تیراندازی جوان فلسطینی در قدس اشغالی

رسانه‌های فلسطینی و صهیونیستی بامداد یکشنبه از وقوع عملیات تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند و گفتند که رزمندگان گروه‌های مقاومت به سمت صهیونیست‌های حاضر در یک ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی شلیک کردند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» جزئیات بیشتری درباره این عملیات استشهادی (شهادت‌طلبانه) منتشر کرد و گزارش داد، عامل عملیات که امیر الصیداوی نام دارد، در سال ۲۰۱۵، به اتهام «شروع به قتل» بازداشت شده بود.

یدیعوت ادامه داد، الصیداوی پس از اینکه مدت زمان مجازاتش کاهش یافت، دو سال پیش آزاد شد. این روزنامه مدعی شد که وی به هیچ یک از گروههای فلسطینی وابسته نیست.

به گزارش این روزنامه، این جوان فلسطینی، ۱۰ تیر شلیک کرد که در پی آن، هشت صهیونیست زخمی شدند. وی پس از این، بلافاصله از محل تیراندازی فرار کرد و آزادانه شش ساعت در حال پرسه زدن بود.

بنا بر این گزارش، پیش اینکه الصیداوی خود را تسلیم کند، پلیس هویت او را شناسایی کرد و چند ساختمان را در «سلوان» محاصره کردند.

 جزئیات عملیات تیراندازی جوان فلسطینی در قدس اشغالی

این روزنامه همچنین نوشت، مجری این عملیات، با خودروی خود به محل عملیات رسید و از آن خارج شد و بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت اتوبوس صهیونیستی کرد که در پی آن، چند نفر زخمی شدند.

به گزارش یدیعوت، این جوان فلسطینی، پس از آن، به سمت یک خودروی شخصی تیراندازی کرد و سپس، به مسیر خود ادامه داد و در امتداد خیابان، به سمت صهیونیستها تیراندازی می‌کرده است.

این در حالی است که اداره اورژانس رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرد در این عملیات حداقل 9 صهیونیست مجروح شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم است.

امیان صهیونیستی از بامداد شهر سلوان را محاصره و مانع از ورود و خروج به آن شدند. تعدادی زیادی از این نظامیان به منازل یورش بردند و از اهالی آنها بازجویی میدانی کردند.

تعداد زیادی فلسطینی نیز در این بازجویی‌ها و یورش‌ها بازداش شدند که از جمله آنها «اسماء الشیوخی» از نگهبانان مسجدالاقصی و فرزندانش بود.