روسیه و کره شمالی روابط دوجانبه را گسترش خواهند داد

رسانه دولتی پیونگ یانگ روز دوشنبه گزارش داد، «ولادیمیر پوتین » رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مناسبت روز آزادی کره شمالی گفت که روابط نزدیک‌تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه‌جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری KCNA کره شمالی نوشت، همچنین «کیم جونگ اون» نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و گفت که دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن که شبه‌جزیره کره را اشغال کرده بود، شکل گرفت.

کیم در این نامه گفت: «همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی بین دو کشور از آن زمان به سطح جدیدی رسیده است، تلاش مشترک آن‌ها برای خنثی کردن تهدید‌ها و تحریکات نیرو‌های نظامی متخاصم است.»

 رویترز نوشت خبرگزاری KCNA کره شمالی نیرو‌های متخاصم را مشخص نکرد، اما معمولاً از این اصطلاح برای اشاره به آمریکا و متحدانش استفاده می‌کند.

رهبر کره شمالی پیش‌بینی کرد همکاری روسیه و کره شمالی بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در دیدار با پوتین امضا شد، افزایش خواهد یافت.

روسیه و کره شمالی روابط دوجانبه را گسترش خواهند داد

کره شمالی در ماه ژوئیه جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک جداشده از اوکراین را به عنوان کشور‌های مستقل به رسمیت شناخت و مقامات احتمال اعزام کارگران کره شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کار‌ها مطرح کردند. اوکراین بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ به دلیل این اقدام قطع کرد.