گسترش «آبله میمون» در آمریکا و ناکامی دولت بایدن در مهار آن

نشریه پولیتیکو در گزارشی به بررسی گسترش آبله میمون در آمریکا پرداخته و نوشت ناکامی های دولت جون بایدن ، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با آبله میمون موجب شده است این بیماری در آمریکا گسترش یابد.

براساس گزارش این نشریه دولت جو بایدن زمانی بیشتر غافلگیر شد که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در ۱۸ مه بیماری آبله میمون را در مردی از ماساچوست تأیید کرد.

مقامات بهداشت عمومی آمریکا اولین موارد آبله میمون در سراسر کشور را دنبال کردند. اما، پولیتیکو خاطرنشان کرد، مجموعه‌ای از ناکامی‌های دولت باعث شد تا این بیماری گسترش یابد.

به نوشته این نشریه، پروتکل‌های ناشیانه تشخیص زودهنگام، توزیع آهسته واکسنها، کمبود بودجه فدرال برای کمک به دولت‌های ایالتی و محلی برای واکنش به شیوع این بیماری و ارتباط نابرابر با آسیب پذیرترین جوامع آسیب پذیر از ویروس از جمله دلایل ناکامی دولت آمریکا برای مقابله با آبله میمون است.

پولیتیکو در نهایت هشدار داده است ممکن است برای جلوگیری از انتشار دائمی آبله میمون در آمریکا خیلی دیر باشد.

در همین راستا وبسایت خبری استات STAT که خبر‌های حوزه بهداشت و سلامت را در آمریکا پوشش می‌دهد چندی پیش اعلام کرد آمار‌های جدید از برخی ایالات و مناطق در آمریکا نشان می‌دهد میزان ابتلای افراد به آبله میمون در رنگین پوست‌ها بیشتر است و این مسئله نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است.

گسترش «آبله میمون» در آمریکا و ناکامی دولت بایدن در مهار آن

در این گزارش تاکید شده است دسترسی محدود یا عدم دسترسی رنگین پوستان به واکسن، بر وخامت اوضاع در این زمینه دامن زده است.

این گزارش می‌افزاید در آمریکا، در سطح ملی، مردان سفیدپوست ظاهرا سهم بسیار بیشتری از واکسن داشته اند، عاملی که به عقیده کارشناسان بهداشت عمومی، تلاش‌ها برای محافظت از افراد آسیب پذیری که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی دارند، را نقش بر آب می‌کند.