گراهام: کمپ‌های القاعده در افغانستان در حال ظهور است

«لیندسی گراهام » سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «ما هیچ جنگی را پایان نداده‌ایم‌. جنگ جدیدی را آغاز کردیم.»

او افزود: «همین لحظه که صحبت می‌کنم کمپ‌های القاعده در افغانستان در حال ظهور است…تاریخ تکرار می‌شود و این‌همه قابل جلوگیری بود.»

به گفته او، احتمال یک حمله دیگر به خاک آمریکا و متحدین این کشور از خاک افغانستان وجود دارد. او گفته‌ است که حمله احتمالی دیگر به آمریکا و متحدین آن به دلیل عملکرد عجولانه جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در خروج از افغانستان است.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین گفت: «قبل از این‌که تروریسم از افغانستان به آمریکا مهاجرت کند، فقط به زمان نیاز است و مسیر احتمالی آن مرز  جنوبی [مکزیک] است.»

گراهام افزود که بر خلاف نظر نظامیان ایالات متحده «این بایدن بود که تصمیم خروج از افغانستان را گرفت. شرایطی برای خروج ما [از افغانستان] وجود داشت. طالبان آن شرایط را رعایت نکردند. این یک تصمیم سیاسی بایدن بود.»

این عضو ارشد کنگره ایالات متحده افزود که طالبان، القاعده و داعش خراسان با هم یک وجه مشترک دارند.

سناتور گراهام افزود: «داعش بر ضد القاعده می‌جنگد و القاعده با طالبان همسو است. وجه مشترک میان این سه گروه چه است؟‌ آنان بنیادگرایان رادیکال هستند.»

گراهام: کمپ‌های القاعده در افغانستان در حال ظهور است

مقام‌های ایالات متحده فعلا به اظهارات این سناتور واکنشی نداشته‌اند.

رییس جمهوری آمریکا پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل گفت که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که افغانستان به پناهگاه امن وحشت‌افکن‌ها مبدل شود.