روند افزایشی عصبانیت و نگرانی آمریکایی ها از انتخابات کنگره

تارنمای هیل نوشت: دموکرات ها و جمهوری‌خواهان به نسبت های نزدیک به هم در ابراز احساسات خود درباره انتخابات میاندوره ای کنگره در ماه نوامبر گفته اند «تا حدی» یا «بسیار زیاد» از این انتخابات خشمگین هستند.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی مورنینگ کانسالت که روز سه شنبه منتشر شد، حکایت از آن دارد که ۴۲ درصد دموکرات ها و ۴۱ درصد جمهوریخواهان از انتخابات میان دوره ای کنگره خشمگین هستند.

طرح همین سوال در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۸ باعث شد ۴۹ درصد دموکرات ها و ۲۸ درصد جمهوریخواهان مطرح کنند که نسبت به انتخابات کنگره احساس خشم می کنند.

در نظرسنجی اخیر مورنینگ کانسالت، ۶۱ درصد از دموکرات ها و ۴۹ درصد از جمهوریخواهان گفتند تا حدی یا بسیار زیاد «نگران» انتخابات هستند.

۲۸ درصد از دموکرات ها و ۲۷ درصد از جمهوری خواهان نیز گفته اند که نسبت به انتخابات میان دوره ای کنگره احساس بی تفاوتی می کنند.

نتایج این نظرسنجی کمتر از سه ماه به انتخابات میان دوره ای آمریکا در ۸ نوامبر منتشر شده است و انتظار می رود دموکرات ها به دلیل کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا با دردسر مواجه شوند .

روند افزایشی عصبانیت و نگرانی آمریکایی ها از انتخابات کنگره

گزارش بهبود وضعیت اشتغال در ماه ژوئیه، جمع‌آوری کمک‌های مالی بالا از سوی تعدادی از نامزدهای دموکرات سنا و تصویب قانون کاهش تورم به تازگی شانس دموکرات ها را در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره افزایش داده است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت (۴-۳ آگوست) (۱۳-۱۲ مرداد) با شرکت ۶۹۷ جمهوریخواه و ۸۰۶ دموکرات با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد انجام شد.

انتخابات میاندوره ای آمریکا ۱۷ آبان و برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شمار زیادی از مقام های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می شود.