اسرائیلی ها جان خود را مدیون محمود عباس هستند

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" در مقاله ای به قلم "آوی یسخروف" کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی به موقعیت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و خدمات وی به این رژیم پرداخت و نوشت: "همه سیاستمداران اسرائیلی که عباس را (به خاطر گفته های چند روز پیش او در آلمان درباره رژیم اسرائیل) مورد حملات شدید خود قرار داده اند و حتی نفتالی بنت نخست وزیر سابق، به خوبی می دانند که تشکیلات خودگردان فلسطین و در راس آن عباس ، عامل ثبات در کرانه باختری و امنیت و استقرار (در سرزمینهای اشغالی) است.

 

این روزنامه افزود: واقعیت این است که بدون حضور عباس و تشکیلات خودگردان، وضعیت در همه (مناطق اشغالی) بسیار متفاوت خواهد بود، همه اسراییلی ها چه در داخل و چه در خارج از خط سبز، جز عده ای اندک، جان خود را مدیون محمود عباس هستند .

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: عباس از زمان تصدی قدرت در سال ۲۰۰۵ به مسئولان تشکیلات امنیتی خود دستور مقابله با  فلسطینی های (مبارزان و گروههای مقاومت) و جلوگیری از انجام عملیات علیه اسرائیلی ها را داده و آنها نیز واقعا در این راستا فعالیت کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی افزود: عباس یکی از مهم‌ترین افراد موثر در مهار حملات (عملیات شهادت طلبانه)و تیراندازی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ بود و هم او بوده که برای متوقف کردن فعالیت گروههای مختلف مقاومت - حماس، جهاد اسلامی و حتی فتح –  بیشترین اقدام را کرد. در روزهای اخیر در نیز اخباری از بازداشت مبارزان فلسطینی و حتی شکنجه آنها بدست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به گوش می رسد.

اسرائیلی ها جان خود را مدیون محمود عباس هستند

نویسنده این روزنامه صهونیستی در مقاله خود  تصریح کرد: عباس سالهاست از فلسطینی‌ها می خواهد عملیات علیه اسرائیل را متوقف کنند و رویکرد مبارزه سیاسی را برای پایان دادن به اشغالگری ترویج کرده است. بسیاری از مخالفان و منتقدان عباس مانند بنی گانتز وزیر (جنگ) فراموش می کنند که تشکیلات خودگردان و در راس آن محمود عباس، به جلوگیری از عملیات و حفظ آرامش نسبی کمک می کند.