لاپید یک نخست وزیر فاسد است

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل با انتشار سندی اعلام کرد یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی از جایگاه خود به نفع پیشبرد فعالیت‌های انتخاباتی‌اش سوء استفاده می‌کند.

این سند شامل اقداماتی است که مشاوران لاپید در دفتر نخست وزیری ـ که کارمندان رسمی و حقوق بگیر ساختار حاکم محسوب می‌شوندـ برای قرار دادن وی در کانون توجهات برنامه ریزی می‌کنند.

این سند تحت عنوان "اماکنی که نخست وزیر از سال 2006 بازدیدی در آنها نداشته است" در دبیرخانه نخست وزیری بایگانی شده است.

به نوشته این رسانه سند مذکور با این هدف تهیه شده است تا لاپید را به عنوان شخصیتی که رفتارها و اقداماتی متفاوت از اسلاف خود انجام می‌دهد، نشان داده شود و بتوان از این طریق وی را در کانون توجهات رسانه‌ها قرار داده و چهره‌اش را به عنوان شخصیتی دارای دیدگاه و اندیشه‌های سیاسی به افکار عمومی نشان دهد.

این رسانه عبری زبان بعد از پرداختن به مفاد این سند و توصیه نامه مشاوران افزود: لاپید اولین نخست وزیری نیست که از جایگاه خود برای فعالیت‌های انتخاباتی‌اش استفاده کرده است اما اولین فردی است که دستور تهیه سندی تحت عنوان "فعالیت انتخاباتی" در داخل نخست وزیری را صادر کرده است.

لیکود یکی از احزاب رقیب لاپید هم با تقدیم دادخواستی به دادگاه خواهان توقف سوء استفاده لاپید از امکانات کابینه برای فعالیت‌های انتخاباتی‌اش شد.

لاپید یک نخست وزیر فاسد است

دفتر لاپید هم در مقابل این اتهامات واکنش نشان داده و مدعی شد، بعد از سال‌ها نادیده گرفتن و اهمال اماکن مختلف، یک گروه از مشاوران تصمیم گرفتند برنامه فراگیری را برای بازدید از اماکنی که طی سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود را به نخست وزیر ارائه دهند.