ابتلای روزانه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به کرونا در ژاپن

ژاپن از ابتلای بیش از ۲۶۰ هزار نفر به کرونا در دومین روز متوالی در این کشور خبر داد. این کشور با موج هفتم شیوع کرونا روبرو است. در یک ماه گذشته بیش از ۶ میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند. این فشار زیادی بر سیستم درمانی ژاپن وارد کرده است.

 

براساس گزارش سی جی تی ان موارد بستری رو به افزایش است و در برخی از استان‌ها هشتاد درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده است. هفته گذشته این کشور از ابتلای ۱.۴ میلیون نفر در چهار هفته متوالی خبر داد. این بالاترین میزان در جهان است. 

در ادامه این گزارش آمده است موارد ابتلا به کرونا در ژاپن از اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه افزایش یافت. موارد ابتلا در ماه اوت (ماه جاری) به دویست هزار مورد رسیده است. کارشناسان می‌گویند که نبود محدودیت‌ها دلیل این وضعیت است. اگر چه واکسیناسیون در جریان است، اما بسیاری دوز سوم واکسن خود را دریافت نکردند.

خبرنگار سی جی تی ان در پایان اعلام کرد بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که سویه اومیکرون اثرات شدیدی رابه همراه ندارد. با این حال بیمارستان‌ها دیگر جایی برای بستری کردن افراد ندارند. در مناطق حومه‌ای شهرها موارد ابتلا بیشتر است. نوزده استان ژاپن بیشترین موارد ابتلا را داشتند. مقامات از جوانان خواسته اند که خود را واکسینه کنند. نرخ عمومی واکسیناسیون ۵۰ درصد و نرخ واکسیناسیون در بین افراد بیست ساله کمتر از ۵۰ درصد است.

شایان ذکر است تاکنون بیش از ۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون نفر در جهان دستکم دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۶۹.۲ درصد جمعیت جهان است. با این حال شکاف وسیعی میان برنامه‌های واکسیناسیون در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان وجود دارد.

ابتلای روزانه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به کرونا در ژاپن

در حالی که ۸۱ درصد جمعیت کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بالا حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند، این رقم در کشور‌های کم درآمد فقط ۲۲ درصد بوده است. در میان قاره‌های جهان آفریقا پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را داشته و فقط ۲۶ درصد جمعیت آن حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.