حماس جدیدترین جزئیات پرونده تبادل اسرا با تل‌آویو را فاش کرد

«زاهر جبارین» مسئول پرونده شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس تصریح کرد که مقاومت و در رأس آن حماس، مانند یک بدنه واحد از اسرا حمایت می‌کند و به اشغالگران می‌فهماند که نبرد درون دیوارهای زندان باقی نخواهد ماند.

وی در گفت‌وگو با الجزیره، گفت: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تماس‌هایی را با همه طرف‌های سیاسی از جمله قطر، ترکیه، مصر، الجزائر و سایر کشورها برقرار کرده تا آنها را در جریان تجاوزهایی که علیه اسرا در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، قرار دهد».

جبارین افزود: «این جنبش یک چارچوب کلی در مورد سند تبادل اسرا ارائه کرده است، اما اشغالگران تعلل می‌کنند و چیز جدیدی در این پرونده وجود ندارد. سران اشغالگر به دنبال تحقق دستاوردهای انتخاباتی در پشت سر اسرا و مردم ما هستند. آنها همچنین در موضوع اسیران خود در نوار غزه تعلل می‌کنند، طفره می روند و معامله می‌کنند».

این مقام حماس تاکید کرد: «بر سر موضوع اسرا  یک اجماع ملی وجود دارد و ما صریحا می‌گوییم که آنها را تنها نخواهیم گذاشت و نبرد تنها در داخل زندان‌ها نخواهد بود.ملت ما مانند سدی غیرقابل نفوذ در برابر اقدامات اشغالگران علیه اسرای داخل زندان‌ها خواهند ایستاد».

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.  

حماس جدیدترین جزئیات پرونده تبادل اسرا با تل‌آویو را فاش کرد

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد. القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.