فائوچی خداحافظی می‌کند

تلاش‌های دکتر آنتونی فائوچی در مقابله با کرونا - با وجود انتقادات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و بسیاری از جمهوری‌خواهان- مورد تحسین بسیاری از کارشناسان سلامت قرار داشت.

او روز دوشنبه اعلام کرد که در ماه دسامبر، منصب خود را به عنوان مشاور پزشکی جو بایدن ، رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور، ترک می‌کند.

او که اکنون ۸۱ سال دارد، از سال ۱۹۸۴ رئیس این موسسه بود.

این ایمنی‌شناس کهنه‌کار آمریکایی از دولت رونالد ریگان تا کنون، مشاور هفت رئیس‌جمهوری آمریکا بوده و بر بیماری‌های عفونی نوظهور تکرارشونده از جمله ایدز، ابولا، زیکا، آبله میمونی و کرونا تمرکز داشت.

فائوچی به دلیل ترویج استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعلی و واکسیناسیون برای کاهش نرخ مرگ‌ومیر کرونا، مورد انتقاد دونالد ترامپ و بسیاری از محافظه‌کاران قرار داشت. او و اعضای خانواده‌اش بارها به مرگ تهدید شدند، هرگز به کناره‌گیری فکر نکرد. بایدن پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، فائوچی را به عنوان مشاور اصلی پزشکی خود برگزید.

آنتونی فائوچی روز دوشنبه به رویترز گفت: بی‌شک احساس می‌کنم که این همه سال فعالیت، ارزشش را داشته است. تلخ است، اما حقیقت این است که امروز درجامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیار تفرقه‌افکن است.

فائوچی خداحافظی می‌کند

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، از جمله منتقد سفت و سخت فائوچی، یعنی راند پاول، گفته‌اند که اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی اکثریت مجلس نمایندگان یا مجلس سنای آمریکا را به دست آورند، قطعا تحقیقاتی را درباره اقدامات فائوچی آغاز خواهند کرد.