حوادث عراق را به دقت زیر نظر داریم

سفارت آمریکا در بغداد امروز سه‌شنبه در واکنش به تجمع آشوبگران حامی جریان صدر مقابل شورای عالی قضایی تأکید کرد که حوادث بغداد را با دقت زیر نظر دارند.

سفارت آمریکا همچنین ژست دعوت از همه گروه‌های عراقی به پایبندی به آرامش و خودداری از خشونت به خود گرفت و افزود: «گروه‌های عراقی هر گونه اختلافات سیاسی را به روش مسالمت‌آمیز با استناد به قانون اساسی عراق حل‌وفصل کنند».

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه همچنین آمده است: «از تظاهرات‌کنندگان می‌خواهیم که به دستورالعمل‌ها و اموال نهادهای دولتی عراق که متعلق به ملت عراق و برای خدمت به آن است، احترام بگذارند».

سفارت آمریکا در عراق

امروز رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بعد از حمله به پارلمان، آشوبگران حامی جریان صدر، پیش از ظهر امروز به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند و خواستار دستور این نهاد قضایی برای انحلال پارلمان شدند.

این در حالی است که هفته گذشته شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای به درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور پاسخ داد و تصریح کرد که صلاحیت و قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.