زلنسکی: حاضر به مذاکره آتش بس با روسیه نیستیم

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین گفت: ما حاضر به مذاکره با روسیه برای برقراری آتش بس نیستیم. ما نمی‌خواهیم تجربه بد توافقات مینسک را که به از دست دادن بخشی از اراضی اوکراین منجر شد، تکرار کنیم.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه (دیروز) همچنین ادعا کرد که با بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه، قانون و نظم را به جهان بازخواهد گرداند.

این در حالی است که ساعاتی پیش واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: نیرو‌های اوکراین به صورت روزانه به بمباران محوطه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه می‌دهند و این مسئله ممکن است پیامد‌های فاجعه باری در حوزه تشعشعات هسته‌ای در پی داشته باشد.

در همین حال پیش از این روزنامه اینترنتی «رای الیوم» سرمقاله خود را به عملیات ترور داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین نظریه پرداز معروف روس نزدیک به ولادیمیر پوتین اختصاص داد و این سوال را مطرح کرد که آیا پوتین انتقام داریا را می‌گیرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «رای الیوم»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اوکراین را به دست داشتن در جنایت ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین مشاور خود متهم و آن را اقدامی وحشیانه توصیف کرد.

انگشت اتهام روسیه به دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی خارجی در پس پرده این عملیات تروریستی اشاره دارد بدون این که اسمی از آن‌ها برده شود. منابع روسی بعید نمی‌دانند که دستگاه اطلاعاتی آمریکا «سیا» و یا دستگاه اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی «موساد» نقش مستقیم یا غیرمستقیمی در این خصوص داشته باشند.

زلنسکی: حاضر به مذاکره آتش بس با روسیه نیستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه و در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس تصمیم گرفته است برای محافظت از افرادی که " به مدت هشت سال از بدرفتاری و نسل کشی رژیم کی یف رنج می‌برند" یک عملیات نظامی ویژه انجام دهد.