درخواست ۱۱ نهاد آمریکایی از بایدن برای توقف کمک‌ نظامی به اسرائیل

این نهادها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: آمریکا باید علنا با اسناد و مدارک بی پایه و اساس اسرائیل علیه نهادهای غیردولتی فلسطینی مخالفت کرده و خواهان توقف حملات علیه جامعه مدنی شود. دولت بایدن باید از اسرائیل بخواهد تصمیم خود را برای تعطیلی شش نهاد فلسطینی لغو و تمام اقدامات خود علیه این نهادها و کارمندانشان را متوقف کند.

این سازمان‌های آمریکایی از دولت بایدن خواستند تمام کمک‌های نظامی خود را به اسرائیل تا زمانی که همچنان به نفض‌های خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد به حالت تعلیق درآورد.

یکی از مسئولان سازمان (DOWN) اعلام کرد: بعد از گذشت یک سال از قرار دادن نام این سازمان‌ها در لیست تروریسم اسرائیل بایدن کاملاً می‌داند که اسرائیل هیچگونه سند و مدرکی علیه این سازمان‌های مدنی ندارد. سکوت دولت آمریکا درباره تلاش‌ها علیه جامعه مدنی فلسطین در زمانی که اسرائیل در میلیاردها دلار کمک غرق شده است به معنای این است که آمریکا، اقدامات اسرائیل را تأیید می‌کند.

نیروهای اسرائیلی ۱۸ اوت به دفاتر نهادهای مدنی فلسطینی یورش برده و اسناد و دستگاه‌های کامپیوتر آن را مصادره کرده و در آن را بستند.

درخواست ۱۱ نهاد آمریکایی از بایدن برای توقف کمک‌ نظامی به اسرائیل

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اکتبر ۲۰۲۱ این سازمان‌های فلسطینی را "غیرقانونی" خواند. ۱۰ کشور اروپایی اقدامات اسرائیل را در ژانویه ۲۰۲۲ محکوم و تأکید کردند که همچنان به حمایت مالی از نهادهای غیر دولتی فلسطین ادامه می‌دهند.