ضرب الاجل قاضی آمریکایی به ترامپ

در پی درخواست ترامپ مبنی بر انتصاب یک کارشناس ویژه برای بررسی اسناد کشف شده از عمارت مارالاگو، یک قاضی فدرال از وی خواست تا روز جمعه توضیح بیشتر و بهتری در این باره ارائه دهد.

قاضی آیلین کانن از جنوب فلوریدا، به وکلای ترامپ دستور داد تا درباره درخواست ترامپ برای انتصاب یک کارشناس ویژه به منظور بررسی اسناد کشف شده از عمارت مارالاگو، توضیحات بیشتری را تا روز جمعه ارائه دهند.

در اظهارات این قاضی آمده است وکلای ترامپ باید تا روز جمعه دقیقا توضیح دهند که چرا دادگاه عالی باید در این زمان، با انتخاب یک کارشناس ویژه در پرونده دخالت کرده و ترامپ به دنبال چه چیزی است و چرا وزارت دادگستری باید طبق خواسته ترامپ یک کارشناس ویژه برای بررسی پرونده درنظر بگیرد.

کانن همچنین از تیم ترامپ خواست تا برای هر گونه تاثیر احتمالی این درخواست بر بررسی های جداگانه انجام شده توسط یک قاضی عالی، دلایل منطقی بیاورند.

دونالد ترامپ روز گذشته از یک دادگاه عالی خواست تا به طور موقت، اف‌بی‌آی را از بررسی اسنادی که حدود 2 هفته پیش از عمارتش در فلوریدا، کشف کرده، بازدارد.

وی اظهار کرد من می خواهم تا زمانی که یک کارشناس ویژه به عنوان طرف سوم این اسناد را بررسی و بازبینی نکرده، اف‌بی‌آی اجازه بررسی آنها را نداشته باشد.

ترامپ همچنین در دادخواست خود برای یک دادگاه عالی در منطقه پالم بیچ، درخواست کرد که وزارت دادگستری جزئیات بیشتری را در خصوص اسنادی که از عمارت مارالاگو کشف و ضبط کرده، در اختیار او قرار دهد و از بازرسان نیز خواست هر سندی که خارج از حوزه حکم تفتیش بوده، بازگردانند.

در حالی که ماموران اف‌بی‌آی منزل مایکل کوهن و رودی جولیانی وکلای سابق ترامپ را نیز تفتیش کردند، دادستانی منهتن درخواست انتصاب یک کارشناس ویژه برای این پرونده را داد.

براساس این گزارش، گاهی اوقات یک کارشناس ویژه برای یک پرونده حساس انتخاب می شود تا اسناد کشف شده را بررسی کرده و این اطمینان را بدهند که بازرسان تنها اطلاعات خاصی را بررسی نمی کنند.

پلیس فدرال آمریکا حدود 2 هفته پیش حداقل 20 جعبه اسناد با علامت‌های «محرمانه» یا «حساس» را از عمارت ترامپ در فلوریدا خارج کرد.

ترامپ پیشتر در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال اظهار کرد اف‌بی‌آی اسنادی را از عمارت مارالاگو برده که تحت حفاظت قانون محرمانه بودن گفتگوها بین وکیل و موکل و نیز تحت حفاظت قانون مصونیت رئیس جمهور و حق قوه مجریه بوده است، و اف‌بی‌آی این حق را نداشته است که اسناد را ببرد.

ترامپ افزود: من محترمانه از اف‌بی‌آی می‌خواهم این اسناد را به‌سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند، متشکرم.

ضرب الاجل قاضی آمریکایی به ترامپ

ترامپ پیش از این نیز با دفاع از خود مدعی شده بود این اسناد را از طبقه‌بندی دولتی خارج کرده است و اف‌بی‌آی هیچ حقی برای بردن آنها نداشته است.

این در حالی است که کارشناسان آمریکایی معتقدند اگر وزارت دادگستری قصد پیگیری حقوقی پرونده ترامپ را داشته باشد، ادعای ترامپ مبنی بر از طبقه‌بندی خارج بودن اسناد کشف‌شده توسط اف‌بی‌آی، دفاعیه محدودی برای او ایجاد می‌کند.

همچنین دونالد ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی تروث سوشیال اعلام کرد که در پاسخ به بازرسی هفته گذشته اف‌بی‌آی از عمارت مارالاگو، به‌زودی اقدامی قانونی را انجام خواهد داد.

وی در این پست نوشت: طبق الحاقیه چهارم قانون اساسی به‌زودی اقدامی قانونی را علیه بازرسی از عمارتش توسط اف‌بی‌آی انجام خواهد داد.

الحاقیه چهارم قانون اساسی آمریکا، از شهروندان این کشور در مقابل تحقیقات و توقیفات غیرمنطقی محافظت می‌کند.

ترامپ مدعی شد حقوق قانونی او در سطحی که پیشتر بی‌سابقه بوده، مورد تعدی قرار گرفته است.

هفته گذشته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی درباره افزایش تهدیدها پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا، به آژانس های فدرال اجرایی هشدار داده و آنها برای مقابله با هر گونه تهدید و حمله احتمالی از سوی طرفداران ترامپ در آماده باش به سر می برد.

همچنین گروهی از قانون گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای از شبکه های اجتماعی خواستند تا بر اطلاعات مربوط به افزایش تهدیدات اینترنتی علیه آژانس های اجرایی پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا نظارت کنند.