نشست محرمانه زلنسکی با مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی اوکراین

رسانه‌های اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران از نشست محرمانه « ولودیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین با مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی این کشور خبر دادند.

به گزارش وبگاه «ریاست جمهوری اوکراین » در این نشست روسای نیروهای مسلح، سازمان‌های اطلاعاتی، وزارت دفاع، وزارت کشور، نهاد امنیتی اوکراین و سایر مقام‌های نظامی حضور داشتند.

این گزارش حاکیست، حاضران در این نشست «محرمانه» با شنیدن اطلاعاتی در مورد وضعیت نبرد در جبهه، سایر مسائل امنیتی و دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که جزئیات چندانی از آن به بیرون درز نکرده است، مقام‌های ارشد اوکراین به طور جداگانه بر نیازهای ارتش و هماهنگی با شرکای بین المللی اوکراین در سطوح مختلف تمرکز کردند. روند اجرای دستورات قبلی رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 نشست محرمانه زلنسکی با مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی اوکراین

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.