صدر خواهان بقای الکاظمی است

جبار المعموری از اعضای چارچوب هماهنگی شیعی عراق تاکید کرد: جریان صدر به رهبری مقتدی صدر خواهان ادامه دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.

وی افزود: مقتدی صدر برنامه خاصی برای مشارکت در دولت عراق ندارد و تنها می خواهد که بر دولت عراق سیطره داشته باشد. وی می خواهد بر بانک مرکزی و دیگر دوایر دولتی از طریق مدیران آنها سیطره داشته باشد و همچنین خواهان ادامه دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.

در همین رابطه، عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق شامگاه گذشته در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق تاکید کرد. وی البته برگزاری انتخابات را منوط به تصویب قانون جدید و تشکیل دولت وحدت ملی برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد فرصت های شغلی جدید دانست.

صدر خواهان بقای الکاظمی است

وی پس از دیدار با «شاسوار عبدالواحد» رئیس جریان نسل جدید (الجیل الجدید) در عراق، ضمن تاکید بر تلاش همه جریان های سیاسی در راستای حل بحران سیاسی کنونی، افزود: اختلافات و تعدد آرا یک امر طبیعی در سایه وجود یک نظام دموکراتیک است، اما این مساله غیر عادی است که راه حلی برای خروج از این بحران اندیشیده و اجرایی نشود.

گفتنی است تحولات عراق از زمان خروج اعضای جریان صدر از پارلمان عراق و حضور حامیان این جریان به صحن پارلمان وارد دوره تنش آمیزی شده است و با وجود تلاش جریان های مختلف سیاسی برای برون رفت از این بحران، برخی جریان ها در راستای بهبود شرایط مانع تراشی می کنند.