سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا موجب رکود اقتصادی می‌شود

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: وارن نسبت به اظهارات روز جمعه گذشته (۴ شهریور ۱۴۰۱) «جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا که گفته بود برای مقابله با تورم نرخ بهره بانکی را  افزایش خواهد داد، ابراز نگرانی کرد و تاکید ورزید، اقدام بانک مرکزی آمریکا نه تنها باعث بیکار شدن آمریکایی ها بلکه موجب رکود اقتصادی در آمریکا خواهد شد.

رویترز نوشت: رئیس بانک مرکزی آمریکا هشدار داده بود برای مقابله با تورم ، قصد افزایش نرخ بهره بانکی را داشته که آمریکایی هایی به موجب آن وارد یک دوره دردناک روند کند اقتصادی و به احتمال زیاد افزایش بیکاری خواهند شد.

 الیزابت وارن که با شبکه خبری سی ان ان دراین باره مصاحبه کرد و نقطه نظرات اقتصادی وی مورد قبول و توجه حزب دموکرات است، گفت: آنچه که رئیس بانک مرکزی آمریکا بعنوان موارد دردناک اقتصادی بدان اشاره می کند به معنای بیکار شدن مردم به بهای افزایش نرخ بهره بانکی و لطمه به اقتصاد است.

سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا موجب رکود اقتصادی می‌شود

وی افزود: تورم بوجود آمده در آمریکا، بیشتر به دلیل مشکلات و اختلال در تامین چرخه کالا، همه گیری کووید-۱۹ و همچنین وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه است، افزایش نرخ بهره بانکی کاری از پیش نخواهد برد، رئیس بانک مرکزی آمریکا نشان داده که برنامه و طرحی ندارد و خود نیز در جلسات استماع کنگره به آن اعتراف و اذعان داشته است.

درحالی که کارشناسان اقتصادی در آمریکا، امکان ورود به یک رکود اقتصادی را برای اقتصاد این کشور پیش بینی می کنند، «جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اخیرا هشدار داده بود برای مقابله با تورم، شهروندان آمریکایی ناگزیر به پرداخت تاوان آن هستند.