ابراز نگرانی کشورهای خارجی از ناآرامی‌ها در عراق

تداوم درگیری‌های مسلحانه در عراق بین اغتشاشگران حامی جریان صدر و نیروهای امنیتی این کشور، با ابراز نگرانی دولت‌های خارجی همراه شد.

وزارت خارجه ترکیه بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای درباره این خشونت‌ها گفت: «تحولات بغداد، تهدیدی برای ثبات، وحدت و امنیت عراق است».

آنکارا ضمن ابراز نگرانی از گسترش این درگیری‌ها از بغداد به سراسر عراق، اظهار داشت: «ما از همه طرف‌های عراقی می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و اختلافات را از طریق گفتگو حل نمایند».

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای «از رویدادهای جاری در بغداد و تعدادی از استان‌های عراق عمیقاً» ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه پاریس آمده است: «ما از طرف‌های عراقی می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را به‌کار گیرند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: «ما از همه طرف‌های عراقی می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند».

سفارت کانادا در بغداد نیز گفت: «ما از درگیری‌هایی که امروز در سراسر عراق رخ داد بسیار نگران هستیم. وضعیت در عراق بسیار خطرناک است و می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود».

ابراز نگرانی کشورهای خارجی از ناآرامی‌ها در عراق

این سفارتخانه طی بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که گام‌های سریعی برای تنش‌زدایی از وضعیت سیاسی و حل اختلافات از طریق مذاکره بردارند».

پیش از این، همزمان با افزایش تلفات درگیری‌های بغداد به ۲۰ کشته و ۳۰۰ زخمی، دولت عراق نیز روز سه‌شنبه را در سراسر این کشور تعطیل اعلام کرد.