کشته شدن 1200 نظامی اوکراینی در یک روز

وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین ارتش اوکراین در یک روز با کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ نظامی خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این وزارتخانه اعلام کرد: در نتیجه شکست حمله نیروهای اوکراینی که به دستور شخص زلنسکی در «نیکولایف-کریووی روگ» و سایر جهات انجام شد، دشمن متحمل خسارات گسترده شد.

طبق این گزارش، اقدامات موثر گروه نیروهای روس، ۸۴ تانک، ۴۶ خودروی رزمی پیاده‌نظام و ۳۷ خودروزی زرهی دیگر، هشت پیکاپ با مسلسل سنگین و بیش از ۱۲۰۰ نظامی اوکراینی را در یک روز نابود کرد. 

این وزارتخانه تصریح کرد نیروهای روس هنگام دفع تهاجم دشمن، واحدهای تیپ ۱۲۸ حمله کوهستانی نیروهای اوکراینی را که برای شرکت در عملیات از غرب اوکراین منتقل شده بودند، شکست دادند. پنج نظامی این تیپ هم با زمین گذاشتن سلاح‌های خود، تسلیم شدند. 

کشته شدن 1200 نظامی اوکراینی در یک روز

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.