تورم در آلمان افزایش یافت

خبرگزاری آلمان سه‌شنبه شب افزود، بر اساس برآورد اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس)، نرخ تورم ماه آگوست سال گذشته ۵.۳ درصد بود که این رقم امسال در همین ماه (آگوست) به ۷.۹ درصد رسیده است. 

دستاتیس اعلام کرد که بالا رفتن قیمت انرژی تأثیر قابل توجهی بر افزایش نرخ تورم داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که بهای انرژی در آلمان در آگوست امسال (۲۰۲۲) ۳۵.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. قیمت مواد غذایی نیز بالاتر از میانگین سالانه بوده و به ۱۶.۶ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار آلمان با اشاره به سیاست‌های اخیر دولت برای کاهش اثر تورم بر مصرف‌کنندگان، خاطرنشان کرد: تأثیر افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی و تخفیف سوخت در نتایج حاصل شده است.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت، قیمت‌ برق در آلمان در سال آینده که بر اساس معیار قیمت اروپا محاسبه می‌شود، روز دوشنبه مدت کوتاهی به بالای یک‌هزار یورو در هر مگاوات ساعت رسید و در نهایت به ۸۴۰ یورو در هر مگاوات ساعت کاهش پیدا کرد.  

تورم در آلمان افزایش یافت

روبرت هابک وزیر انرژی آلمان گفته است که میزان ذخایر گاز این کشور تقریبا ۸۳ درصد است که این رقم در اوایل سپتامبر به آستانه ۸۵ درصد خواهد رسید. اما نبود قطعیت در مورد ثبات مساله انرژی در اروپا همچنان باقی است.

به گفته رونینگن تحلیلگر ریستاد انرژی، قیمت‌های بالای برق برای سال آینده نشان می‌دهد که معامله‌گران فکر می‌کنند که بحران در ماه‌های آینده مهارشدنی نیست.