پوتین؛ شریک ایران یادوست اشغالگران فلسطین

به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از مجله "فرانت پیج" نوشت: همزمان با بالا گرفتن اختلاف بین روسیه و کشورهای غربی به رهبری آمریکا بر سرمسئله سوریه و ایران، "ولادیمیرپوتین" رییس جمهوراین کشور اواخر این ماه به بهانه شرکت در مراسم بزرگداشت کشته شدگان ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم از سرزمین های اشغالی دیدار خواهد کرد و در این دیدار با "شیمون پرز" رییس جمهور و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، روسیه در خصوص مسئله هسته ای ایران در سیاستی در نقطه مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارد و به ایران در ساخت نیروگاه هسته ای و پیشبرد برنامه های هسته ایش کمک می کند و خود را از متحدین استراتژیک ایران در منطقه نشان می دهد در حالیکه با لابیگری غرب، رژیم صهیونیستی و عربستان از فروش موشک های ضد هوایی S۳۰۰ به ایران علی رغم امضای قرار داد و دریافت پول آن خود داری کرد.

گفتنی است عربستان اعلام کرده بود در صورت توقف فروش موشک های مذکور به ایران حاضر است مبلغ ۲ میلیارد دلار سلاح از روسیه خریداری کند.

سپس نویسنده مطلب به مشترکات فرهنگی و اجتماعی بیش از نیمی از ساکنین سرزمین های اشغالی اشاره می کند و می نویسد: بیش از نیمی از ساکنین سرزمین های اشغالی یهودیان روس تبار هستند که دارای زبان مشترک روسی می باشند، از جمله " لیبرمن " وزیر امورخارجۀ مولداوی تبار رژیم صهیونیستی. بطوریکه هرچند بصورت صوری و سمبلیک " اوباما " رییس جمهور آمریکا برای مردمان این سرزمین " دوست " محسوب می شود، اما بسیاری از مردم سرزمین های اشغالی او را دوست نمی دانند و " پوتین " را " دوست " خود می دانند.

نویسنده با اشاره به اظهارات " لیبرمن " درسپتامبر گذشته درخصوص سالم، آزاد و دموکراتیک خواندن انتخابات دومای روسیه در حالی که غرب و آمریکا به وجود تقلب در این انتخابات تاکید داشتند، آنرا موجب تحکیم و قدرتمند تر شدن روابط روسیه و رژیم صهیونیستی می خواند.

نویسنده با اشاره به وجود جمعیت زیاد روس تبار در سرزمین های اشغالی و تبادلات نظامی روسیه و این رژیم معتقد است سفرآتی " پوتین " به سرزمین های اشغالی با هدف تحکیم بیشتر روابط استراتژیک بین روسیه و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد؛ زیرا هردو طرف دشمن مشترکشان را " اسلام رادیکال " در منطقه می دانند و بعد از انقلاب های اسلامی کشورهای عربی نگران روی کار آمدن گروه های اسلامگرای تند رو مثل اخوان المسلمین در کشورهای منطقه از جمله اردن و سوریه می باشند، مثل آنچه که در مصر اتفاق افتاد. همچنین حمایت های دولت " اردوغان " نخست وزیر ترکیه از این گروه ها تشدید کننده نگرانی های روسیه و رژیم صهیونیستی می باشند.

در پایان نویسنده ، سفر "پوتین" به رژیم صهیونیستی را با هدف چینش مجدد قوا در منطقه می خواند که درآن روسیه سعی دارد با همکاری با رژیم صهیونیستی و توسل به امکانات اقتصادی، نظامی و سیاسی آن و در راستای منافع ملی اش به توازن قوا با آمریکا در منطقه دست یابد و در عوض رژیم صهیونیستی هم سعی می کند روسیه را از ایران وسوریه که دشمنانش در منطقه می باشند دور کند.