سه ماه آینده برای تعیین نتیجه جنگ اهمیت حیاتی دارد

« ولودیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین شنبه شب گفت، سه ماه آینده برای جنگ در این کشور اهمیت حیاتی خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی اعلام کرد که سه ماه آینده در تعیین نتیجه جنگ این کشور با روسیه حیاتی خواهد بود.

زلنسکی گفت: «نود روزی که در پیش است بیشتر از سی سال گذشته در مورد استقلال ما تعیین‌کننده است. نود روزی که بیشتر از سال‌های قبل برای موجودیت اتحادیه اروپا تعیین‌کننده است. زمستان آینده (سرنوشت) ما را تعیین خواهد کرد».

او همچنین در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی‌اِن‌اِن» درباره ضدحملات اخیر نیروهای اوکراینی و تلاش برای برگشتن به مرزهای پنجم اسفند سال گذشته گفت:‌ «خیر، هدف ما رفع اشغال تمام سرزمین‌مان است. هدف اصلی ما اشغال‌زدایی است و اجازه این را نمی‌دهد که روسیه به اشغال خود از سال ۲۰۱۴ (در شبه‌جزیره کریمه) ادامه دهد».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «حالا آن‌ها بخش‌های بیشتری را اشغال کرده‌اند. بعد از آن جنگ را متوقف کرده و شروع به مذاکره می‌کنند تا با گذشت زمان آن‌ها قوی‌تر شده و تجدید قوا کنند و دوباره پیشروی کنند».

سه ماه آینده برای تعیین نتیجه جنگ اهمیت حیاتی دارد

زلنسکی مدعی شد: «روس‌ها بعد از آن شرایطی تعیین می‌کنند و راه‌های جایگزینی پیش روی ما می‌گذارند و می‌گویند یا آن‌ها را براورده کنید یا به اشغالگری ادامه می‌دهیم. راهبرد آن‌ها همین است که انگار خیلی آهسته در حال خوردن شام هستند».

طی روزهای گذشته مقام‌های اوکراینی اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند چند شهر و روستا در جنوب و شرق اوکراین را از نیروهای روسی پس بگیرند.

«والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز (یکشنبه) گفت که ارتش اوکراین از ابتدای ماه میلادی جاری بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور را پس گرفته است.